محسن رضایی: براي نجات اقتصاد آمده‌ام

شنبه ، 19 ارديبهشت 1388 ، 08:06

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه «به قصد نجات اقتصاد كشور وارد عرصه شده‌»، گفت: اقتصاد كشور ما به يك تغيير اساسي نياز دارد و ما مي‌خواهيم اين كار را با تشكيل دولت ائتلافي انجام دهيم.


 محسن رضايي صبح دیروز و در چهارمين روز ثبت‌نام از داوطلبان با حضور در ستاد انتخابات كشور رسما براي كانديداتوري دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري نام‌نويسي كرد و سپس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي با اين مضمون ‌كه «طرح دولت ائتلافي شكست خورد، چرا شما پا به صحنه گذاشتيد؟» گفت: اين طرح شكست نخورد؛ چون دولتي كه تشكيل مي‌دهيم دولت ائتلافي است. قبلا من ترجيح مي‌دادم دوست ديگري به صحنه بيايد، اما در هر صورت اين كار انجام نشد و او موافقت نكرد. خودم گفتم ستاد دولت ائتلافي منحل شود كه كسي فكر نكند از ابتدا اين جريان براي اين بوده كه من كانديداي انتخابات شوم. ستاد دولت ائتلافي منحل شده، اما نظريه دولت ائتلافي منحل نشده است. دوستاني كه به اين نظريه معتقدند هنوز سر جاي خود هستند و به مرور اعلام موضع خواهند كرد و ان‌شاءا... دولت ائتلافي تشكيل خواهيم داد.

وی هم چنین در ادامه گفت: بيش از 40 سال است كه گراني و تورم اقتصاد ما را آزار داده و مردم ما را نگران كرده است. بيش از 40 - 30 سال است كه بيكاري در اقتصاد ما وجود دارد و طي اين سال‌ها اگرچه در دوره‌هايي عمق تورم و ركود را در حال نوسان ديده‌ايم، اما گاه كم يا بعضا افزايش يافته است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بهره‌وري پايين و روبه نزول اقتصاد ايران نيز باعث شده است از رشد اقتصادي مطلوبي برخوردار نباشيم. همچنين بايد گفت كه ساختار اقتصادي ما دولتي است و اين ساختار ما را با يك حجم بزرگ از دولت و كسري بودجه مستمر روبه‌رو كرده است و هر نوع توسعه‌ در اقتصاد با مانع اقتصاد دولتي مواجه مي‌شود. رضایی با بيان اين اعتقاد كه «اقتصاد ايران از ريل خارج شده است» گفت: اقتصاد ما سنتي و دولتي و با مديريت ضعيف اداره شده است. ما مي‌خواهيم با كمك دوستان، نخبگان و مردم عزيز ايران اقتصاد ايران را نجات دهيم و براي اين كار بايد همه‌ نخبگان كشور را در امر توسعه دخيل كنيم؛ اگرچه لازم است اين افراد با هم به اجماع برسند؛ البته در اين مسير مشكلات متعددي وجود دارد كه ما بايد با يكپارچگي در بين نخبگان و توسعه‌ ملي مشاركت ايجاد كنيم. رضايي افزود: دولت مورد نظر ما ائتلافي است براي اين‌كه از تمامي نخبگاني كه توانايي حضور در آن را دارند استفاده مي‌كند. همچنين اين دولت كارآمد است، براي اين‌كه افراد متخصص و با تجربه و داراي توان مديريتي در آن هستند و متعهد است براي اين‌كه به اصول امام(ره) و انقلاب و انديشه‌هاي امام و رهبري معتقد خواهد بود.


بیادی، مشاور رضایی

محسن رضايي در ادامه با اشاره به همراهي بيادي، سخنگوي جمعيت آبادگران جوان با خود گفت: ايشان امروز حكم مشاورت برايشان صادر شده و به جمع مشاوران ما پيوسته‌اند. رضايي همچنین در پاسخ به خبرنگاری در مورد انتقاد از احمدی‌نژاد پاسخ داد: من از نقد حمايت مي‌كنم و به انتقاد اعتقاد دارم، آنچه گفته‌ام واقعيت بود. گفته‌ام اگر كشوري اين مسير را ادامه بدهد به سمت پرتگاه مي‌رود و در آن صورت زحماتي كه آقاي احمدي‌نژاد نيز كشيده از بين خواهد رفت. با در نظر گرفتن احساس خطري كه كارشناسان هم اعلام كرده‌اند، بايد به آن توجه كنيم و به سمت پرتگاه نرويم. من اظهار نظر و اعلام خطر كرده‌ام؛ اين تخريب نيست. رضايي همچنين در مورد سخنانش در اهواز گفت: جناب آقاي موسوي و آقاي كروبي را سرمايه انقلاب مي‌دانم و جناب آقاي احمدي‌نژاد نيز جوان پركاري است. من هيچ كدام از آن‌ها را رقيب خود نمي‌دانم، بلكه بيكاري و فقر را رقيب خود مي‌دانم.


وي در پاسخ به خبرنگاري كه گفت «شما با ترغيب گروه خاصي به صحنه آمده‌ايد كه راي آقاي احمدي‌نژاد را بشكنيد»، اظهار كرد: شماها و خيلي‌ از سياسيون كشور مرا مي‌شناسند. من تحت تاثير هيچ كس نيستم، هميشه مستقل فعاليت كرده و مستقل تصميم گرفته‌ام . به نفع ملت ايران و انقلاب و اسلام حركت كرده‌ام و دليلش هم اين است كه از ابتداي انقلاب زندگي‌ام را كف دست گذاشته‌ام و با كمك دوستان هر جا خطري بوده به صحنه آمده‌ام و هر جا خطري نبوده، دوستان فراوان بوده‌اند و كار را انجام داده‌اند؛ امروز احساس خطر كردم و براي نجات اقتصاد كشور به صحنه آمدم.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

► نامزدهاي انتخابات و آزادي اقتصادي
ميرحسين:اشتغال و توليد نياز داريم نه پخش سيب زميني ◄

مطالب مرتبط
بنر