مراقب کلاهبرداری درخصوص سهمیه‌بندی بنزین باشید

يكشنبه ، 26 آبان 1398 ، 09:46
سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به آغاز طرح سهمیه بندی بنزین و اعلام طرح حمایت معیشتی دولت از خانواده‌های ایران هشدار داد: افراد سودجو و کلاهبردار با سوءاستفاده از جریانات خبری حاکم بر کشور نسبت به کلاهبرداری در قالب طرح‌های فیشینگ و یا دستیابی به اطلاعات کارت بانکی هموطنان اقدام می‌کنند.

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ پاشایی تشریح کرد: روش کار به این صورت است که با ارسال پیامک به هموطنان مبنی بر ثبت نام دریافت طرح حمایت معیشتی دولت و یا دریافت سهمیه بنزین ویژه تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی، متقاضیان را به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.
این مقام انتظامی در ادامه افزود: هموطنان همواره مراقب تله کلاهبرداران بوده و به پیامک‌هایی که از سوی مبادی غیررسمی به آن‌ها ارسال می‌شود همواره آگاه باشند و اخبار حوزه موصوف را صرفاً از سوی خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی دنبال کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در پایان گفت: ثبت نام در طرح‌های اعلامی از سوی دولت و سازمان‌های دولتی عمدتاً رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی ندارد. لذا به هموطنان توصیه نمود در صورت دریافت لینک و هدایت به صفحات پرداخت حتی با مبالغ اندک تأمل نموده و به هیچ عنوان اقدامی ننمایند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

► مردم مراقب پیامک‌های جعلی رمز پویا باشند
کلاهبرداری با عنوان وام کم بهره و بدون ضامن ◄

مطالب مرتبط
بنر