فریب آگهی‌های جعلی‌ خرید فیش‌ حج را نخورید

جمعه ، 26 خرداد 1402 ، 11:51
رئیس پلیس فتا خوزستان هشدار داد : شیادان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و با استفاده از دفاتر حج و زیارت جعلی و بدون مجوز، اقدام به کلاهبرداری از هموطنان عزیز می‌کنند. 


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان بیان داشت: با توجه به آغاز ثبت نام قطعی متقاضیان حج، کلاهبرداران سایبری با ترفندهای مختلف به این بهانه اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.


وی افزود: برخی افراد به این بهانه در فضای مجازی تحت عنوان خرید و فروش و یا ثبت نام فیش حج از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل این ترفند ضروری است.


سرهنگ حسینی در ادامه بیان کرد: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از شهروندان ، با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت وجه کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم، حساب‌های آنان را رمز گشایی می‌کنند.


این مقام انتظامی یادآور شد: عموم مردم میتوانند جهت اطلاع از لیست دفاتر مجاز در استان خود به سایت رسمی سازمان حج و زیارت به سامانه الکترونیکی حج و زیارت به آدرس /https://www.haj.ir‎ اقدام نمایند و به هیچ‌وجه به پیام‌های حاوی لینک آلوده اعتماد نکنند. 


رئیس پلیس فتا خوزستان از مردم خواست : در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  یا با شماره 096380 بخش فوریت های پلیسی در میان بگذارند.

► کلاهبرداری با ترفند درج آگهی جعلی در سایت دیوار
مشارکت با کلاهبرداران، ناخواسته اما کاملاً مقصر ◄

مطالب مرتبط
بنر