کلاهبرداری با ترفند درج آگهی جعلی در سایت دیوار

جمعه ، 26 خرداد 1402 ، 11:51
 رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی فردی که با درج آگهی جعلی و دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد‎. ‎ 


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي شكايت چند نفر از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس در سایت دیوار از آنها كلاهبرداري کرده بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.


اين مقام انتظامي ادامه داد: شاكيان در سایت دیوار با آگهی مواجه شده و جهت خرید با آگهی دهنده تماس گرفته؛ سپس وی با ارائه شماره کارت و دریافت بیعانه جهت دریافت آدرس و ارسال بار اعتماد مشتری را جلب می نمود.


وی افزود: مالباختگان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده در ساعت مقرر نه تنها هیچ مرسوله ای دریافت نکردند، حتی فروشنده از پاسخگويی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف نموده است وبا بررسي مستندات ، اظهارات شاکیان و انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي مشخص گردید متهم با دریافت شماره کارت یک فرد آشنا جهت خرید از وی شماره کارت بانکی او را در فضای مجازی جهت کلاهبرداری به انتشار گذاشته است متهم شناسایی و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.


رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: بر اساس هشدارهای ارائه شده درسايت‌هاي تبليغاتي، اين سايت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فيزيكى و بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوندودر خریدهای آنلاین از پرداخت بیعانه خودداری کرده و حتما از گزینه پرداخت درب منزل استفاده کنید.


رئيس پليس فتا استان هرمزگان تاکید کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► اعتماد بی‌جا دلیل انتشار تصاویر خصوصی
فریب آگهی‌های جعلی‌ خرید فیش‌ حج را نخورید ◄

مطالب مرتبط
بنر