کشف 98 درصدی جرایم سایبری توسط پلیس فتا جزیره کیش

يكشنبه ، 30 مهر 1402 ، 18:51

رئیس پلیس فتا جزیره کیش از کشف 98 درصدی جرائم فضای مجازی در شش ماهه اول سال خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرگرد بابایی در تشریح این خبر اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس فتا در جزیره کیش 98 در صد جرایم سایبری در شش ماهه نخست سال جاری کشف گردید و در این راستا 30 نفر دستگیر ، 147 حساب بانکی  شناسایی ، مسدود و حدود 210 میلیارد ریال به مالباختگان بازگردانده شد.


سرگرد بابایی اضافه کرد: کلاهبرداری های اینترنتی ، برداشت غیر مجاز از حساب از طریق ارسال لینک های آلوده ، هتک حیثیت و نشر اکاذیب به ترتیب بیشترین فراوانی جرایم سایبری در شش ماهه نخست سال جاری بوده است.


این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه اولویت پلیس فتا پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: علیرغم اطلاع رسانی های صورت گرفته متناسب با روش های نوین کلاهبرداری و جرایم سایبری ، آموزش های همگانی و اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سطح آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم ، متاسفانه شاهد وقوع جرایمی هستیم که ناشی از سهل انگاری کاربران و عدم توجه به هشدارهای پلیسی می باشند.


رئیس پلیس فتا جزیره کیش با اشاره به اینکه در رسیدگی و پی جویی جرایم سایبری عنصر زمان بسیار اهمیت دارد، بیان داشت : لازم است در صورتی که شهروندان در هر ساعت از شبانه روز مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتند و یا متوجه برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی خود شدند موضوع را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا به شماره 096380 و یا تماس با فوریت های پلیس 110  و یا مراجعه به پلیس فتا گزارش کنند.


وی سایت پلیس فتا به نشانی https:‎//cyberpolice.gov.ir را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.


 


منبع

سایت پلیس فتا

► کلاهبرداری از شهروندان با ترفند اعطای وام بانکی
دستگیری عامل تهدید کننده به انتشار تصاویر خصوصی مادر و دختر در فضای مجازی ◄

مطالب مرتبط
بنر