گردشگری/ جاذبه های گردشگری پوکت

سه شنبه ، 12 آذر 1392 ، 14:05

پوکت، بزرگ‌ترین جزیره‌ی کشور تایلند است. پوکت یک جزیره‌ی کوچک با آب‌های شیشه‌ای، صخره‌هایی پوشیده‌شده با خزه، نخل‌های باریک و بلند، ماسه‌های نرم و سفید و شب‌هایی پر از نور و هیجان.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد.

موقعیت جغرافیایی

استان پوکت از نظر تقسیمات کشوری بخشی از ناحیه جنوب تایلند به حساب می آید. مرکز این استان شهر پوکت است.

شرایط آب و هوایی

در بیشتر ماه‌های سال، هوای پوکت گرم و شرجی است و در تمام فصل‌ها هم امکان بارش باران وجود دارد، گرچه زمستان‌ها بیشتر است. با این همه، بهترین وقت سفر، از ماه نوامبر تا ماه فوریه است که دریا گرم و آرام است.

اقتصاد پوکت

پوکت شهرت و ثروت خود را در ۵ قرن گذشته از طریق استخراج قلع به دست آورده و اکنون تبدیل به قطب گردشگری مهمی در تایلند شده که با سواحل زیبای خود بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

با وجود این که از اوایل دهه ۸۰، گردشگران اصلی ترین درآمد سواحل غربی این جزیره را تشکیل داده اند ولی در عین حال کشاورزی، صید ماهی و میگو و همچنین صید مروارید کماکان از مهمترین مشاغل مردم این جزیره به شمار می آیند.

دیدنی ها

جزیره فی فی


این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند است. سراسر جزیره فی فی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت روزانه برای آن قایق می روند.

بخش های جنوبی این جزیره به سبب وجود مرجان و عمق زیاد، برای غواصی بسیار مناسب است. مجموع مساحت آنها ۴۲ کیلومتر مربع است و یکی از بارزترین ویژگی های آن هم این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد!

فانتاسي شو


فانتاسي شو پوكت Phuket FantaSea كه برگرفته از ميراث فرهنگي اصيل تايلند است، با استفاده از فناوري هاي پيشرفته، سنت هاي اين كشور را زنده مي كند. در اين محل بازي، خريد، رستوران و سرگرمي هاي بسياري براي همه اعضاي خانواده وجود دارد.

باغ وحش پوكت

مكاني ايده آل براي دوست داران حيوانات. شما مي توانيد در اين باغ وحش از نزديك حيواناتي مانند تمساح ها و ساير حيوانات جالب را مشاهده نماييد. به شما توصيه مي شود نمايش ميمون ها، تمساح ها و فيل ها را كه بسيار جالب مي باشد از دست ندهيد. همچنين در اين باغ وحش يك باغ پروانه، باغ اركيده و يك آكواريوم وجود دارد.

فيل سواري در تنداب در جزيره

علاقه مندان به فیل سواری، در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند. این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند

مراکز خرید

چندین مرکز خرید در پوکت وجود دارد و لباس های مارکدار به آسانی در دسترس هستند. یکی از بدترین اشتباهات بازدیدکنندگان به همراه داشتن چمدان های پر می باشد چراکه خرید با صرفه در پوکت بسیار وسوسه انگیز است. تعداد زیاد فروشگاه های خیابانی در پاتونگ فضایی شبیه بازار را به شهر می بخشد . سه مرکز خرید در خارج شهر پوکت وجود دارد و در خود شهر ميزان وسیعی از فرصت های خرید از ابریشم تا وسایل آنتیک فراهم می باشد.

چهار مرکز خرید اصلی در پوکت وجود دارد يكي از آنها جانگ سيلون در پاتونگ است.
در بالای تپه،تسكو لوتوس قراردارد. بيگ سي و فستیوال مرکزی در خارج شهر پوکت قراردارد.
در این میان جانگ سيلون و فستیوال مرکزی بیشترین انتخاب را برای شما فراهم می کنند.

حمل و نقل عمومی

برخي تاکسی های پوکت با سیستم تاکسی متر کار می کنند. ورودی تاکسی برای ۱ تا ۴ نفر یکسان بوده و معادل 40 بات است و به ازای مسافت و زمان به این مبلغ اضافه می شود.

يكسري تاكسي هاي ديگر ماشين هاي شخصي بوده كه به عنوان تاكسي در سطح پوكت مشغول به جابجايي هاي مسافران ميباشند و معمولا براي انتقال مسافران هزينهاي بين 200 تا 400 بات دريافت مي نمايند با اين حال هزینه اينگونه تاكسي ها به طور توافقی بین راننده و مسافر است.

وسیله نقلیه سنتی ديگر توک توک است که در پوکت مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع یک موتور سه چرخه است که معمولا هزینه آن به طور توافقی بین راننده و مسافر تعیین می شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری اسپارتا
گردشگری/جاذبه های گردشگری آنتالیا ◄

مطالب مرتبط
بنر