بارون متشکریم!

سه شنبه ، 6 دی 1390 ، 15:27

بالاخره بعد از چندین و چند روز به یمن بارش باران تهرانی ها هم توانستند نفس بکشند .

به گزارش بانکی دات آی آر, چند روز پیش یکی از مسئولان آلودگی هوای تهران فرموده بودند که آلودگی هوا باعث مرگ کسی نمی شود فقط عمر را کوتاه می کند!!

طی چند سال اخیر آمار مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا تنها با علامت سوال مواجه می شده و هیچ پاسخ روشنی در این خصوص ارائه نمی شود. برخی مسئولان این مسئله را انکار می کنند و برخی هم وجود این مرگ و میر ها را تایید، اما از ذکر میزان آن خودداری می کنند.

مسئولان ذیصلاح در این امر از افزایش تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس و بیمارستان ها در زمان تشدید آلودگی هوا خبر می دهند و اعلام می کنند بیماری های ریوی و سرطان های ناشی از آلودگی هوا افزایش چشمگیری یافته است. بنابراین پزشکی قانونی باید سالانه آماری از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا ارائه دهد.

با این وجود آمار روشنی وجود ندارد, یا دست کم ارائه نمی شود.

اما مشکل، فراتر از این حرف هاست . حتی تهرانی ها نمی دانند بابت این آلودگی باید چه کسی را مقصر بدانند و به چه کسی مراجعه کنند؟

خودروسازان با تولید سالانه چندین و چند هزار خودرو, وزارت صنایع به سبب عدم نظارت بر نحوه عملکرد خودرو سازها, اداره استاندارد , مردم بی ملاحظه ,بنزین غیر استاندارد، وزارت نفت و...

فقط هر سال زمستان نفس کشیدن بیش از هر زمان دیگری دشوار می شود و اخبار رسانه ها سرشار از مطالبی می شود که از وضعیت هشدار هوای تهران خبر می دهند.

دانش آموزان اما هر روز دعا می کنند که چند روزی به این بهانه تعطیل شوند و به تفریج بپردازند، غافل از اینکه این تفریح به قیمت به خطر افتادن سلامتی شان تمام می شود و شاید در سالهای جوانی و میانسالی این دشواری ها را بیشتر لمس کنند.

با این شرایط تنها راهی که پیش روی می ماند دعابرای بارش باران و وزش باد است؛ مگر خدا به فریاد برسد و نباید به تدبیر مدیران امید داشت.

ماکه نفهمیدیم مسئول آلودگی هوای شهر تهران  چه کسی است و برای نفس هایی که به شماره می افتند از که گلایه کنیم. به هرحال بارون متشکریم که کمک کردی بعد از مدت ها ما هم نفس بکشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► موضوع انشا/ اولین سیلی را چه کسی زد؟
استخدام های استان فارس-6 دی 90 ◄

مطالب مرتبط
بنر