درباره این چهار موضوع هرگز سرکار صحبت نکنید

چهارشنبه ، 28 دی 1390 ، 08:11

محل کار هم مانند هر جای دیگری اصول و قواعد  و ضوابط خاص خودش را دارد و از آنجاییکه هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، در محل کار هم باید مراقب بود تا هر حرفی را نزد و هر موضوعی را با دیگران مطرح نکرد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، صحبت کردن راجع به برخی مسائل در محل کار جز دردسر و حسادت و یا در خوشبینانه ترین حالت ترحم چیزی را عاید شما نمی کند و بهتر است برای گرفتار نیامدن در مخمصه هایی که می توان از بروز آنها پیشگیری کرد، گاهی سکوت پیشه کرد.

پس دست کم از حالا به بعد در باره این چهار موضوع هرگز در محل کار صحبت نکنید:

1. پول و قرض و وام

اینکه شما چقدر حقوق می گیرید و از چه مزایایی بهره مند هستید، به خودتان مربوط است و نیازی نیست دیگران درباره آنها، به ویژه از جزئیاتش خبر داشته باشند.

درباره قرض ها و وام ها و قسط ها هم وضع دقیقا به همین ترتیب است، اصرار نداشته باشید که همکارانتان از جزء به جزء قسط هایی که پرداخت می کنید، وام هایی که تقاضا کرده اید و کارهایی که می خواهید انجام دهید، آگاه باشند.

2. شایعات

دامن نزدن به شایعات، هنر بزرگی است که به واقع از هر کسی برنمی آید، اما شدنی است و می توان با کمی خویشتن داری به آن رسید.

به جای اینکه در محل کار وقت خود را صرف صحبت در مورد شایعاتی کنید که از این و آن شنیده اید، تلاش کنید، انرژی بیشتری برای کارتان بگذارید. به این ترتیب خودتان هم فکر راحت تر و ذهن بازتری خواهید داشت.

از سوی دیگر شایعه سازی می تواند عواقب بدی داشته باشد؛ یعنی هم به موقعیت خودتان ضربه بزند و هم موجبات رنجش دیگران را فراهم کند.

 

 

3. موقعیت شغلی

لطفا در مورد پست و مقام و منصب و به طور کلی موقعیت شغلی خود سخنرانی های روزانه راه نیاندازید. این کار شما در بهترین حالت فقط وقتتان را تلف می کند، هر چند هر لحظه امکان دارد که به خاطر چنین سخنرانی های بیجایی زیرآبتان هم زده شود، که کمترین نتیجه اش از دست رفتن شغلتان، آن هم در این اوضاع اقتصادی، خواهد بود.

 

4. زندگی شخصی

تمرین کنید که حساب زندگی شخصی تان را از زندگی کاری جدا کنید و دادن گزارش های روزانه از زندگی شخصی را  در محل کار تعطیل کنید.

البته این بدان معنا نیست که هیچ چیز از خود و خانواده تان نگویید، اما سعی کنید آنچه می گویید، اولا خیلی با جزئیات نباشد و در ثانی تنها برای نزدیکترین همکارانتان تعریف کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام یک شرکت معتبر در تولید قطعات خودرو در کرج (تا 12 بهمن 90)
استخدام ناجا در استان های مختلف ◄

مطالب مرتبط
بنر