نیم نگاهی به زندگی استیو بالمر

يكشنبه ، 3 شهریور 1392 ، 11:33

استیو بالمر در بیست و چهارم مارچ 1956 به دنیا آمد؛ مادر او یک مهاجر سوئیسی و پدرش یک آمریکایی بود . پدر استیو در شرکت فورد کار می کرد. استیو در دانشگاه هاروارد، به تحصیل در دو رشته ریاضیات کاربردی و اقتصاد پرداخت و در این دو رشته فارغ التحصیل شد. او در سال 1980، داشت به ادامه تحصیل در حوزه کسب و کار می پرداخت که تصمیم گرفت، وارد شرکت مایکروسافت گردد و درسش را به این دلیل رها کرد.

 

 

او سومین نفری بود که توسط بیل گیتس در شرکت مایکروسافت استخدام گردید. بالمر به عنوان کارشناس کسب و کار وارد مایکروسافت شد سپس در سال 1981 قسمتی از سهام مایکروسافت را به ارزش پنجاه هزار دلار، خریداری کرد. او که 12 درصد از سهام مایکروسافت را در اختیار داشت، در سال 2004، 8 درصد از آن را واگذار کرد. او با ثروتی برابر پانزده میلیارد دلار در لیست پول دارترین مشاهیر دنیا، رتبه نوزدهم را کسب کرد.


استیو بالمر مراکز اطلاعاتی مایکروسافت و بخش  Xbox را ایجاد کرد که برای مایکروسافت سود بسیاری به ارمغان آورد.  ولی ساخت و عرضه ویندوز 8، به نوعی یک شکست تجاری برای مایکروسافت و بالمر محسوب می گردد، به دلیل اینکه حتی فروش آن از  نرم افزار آن‌لاین Office 365، کمتربود. در می 2012، مجله فوربس، نام او را به عنوان بدترین مدیر عامل یک شرکت بزرگ اعلام کرد.


به نظر می آید که بالمر به حاشیه های رسانه ای علاقه خاصی دارد؛ برای مثال، او در سال 2009 در حین برگزاری کنفرانس WWDC اعلام کرد که اپل فقط به خاطر ظاهر محصولاتش، از هر خریدار حدود پانصد دلار، مبلغ بیشتری دریافت می کند. او حتی چندین بار با گوگل هم درگیر شد!


استیو بالمر که سه فرزند دارد، فقط داوازده ماه دیگر به عنوان مدیر عامل شرکت مایکروسافت خواهد بود و هنوز هم جایگزین او مشخص نشده است؛ تصمیم نهایی توسط بیل گیتس صورت می گیرد و همه منتظر هستند تا دریابند که مدیر عامل بعدی کیست؟

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► کارهایی که باید در اولین هفته شروع به کار جدید انجام دهید
مجازات قاچاق کالای ممنوع تعیین شد ◄

مطالب مرتبط
بنر