4 درس از مدیریت زمان که باید بدانید

دوشنبه ، 4 شهریور 1392 ، 06:05

در طول تاریخ، زمان و ابعاد مختلف آن، مورد توجه انواع تمدن‌ها بوده و امروزه این توجه بیش از پیش وجود دارد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، سیر تاریخی نشان داده‌است که ضعف در مدیریت زمان، یک مساله قدیمی است. مسأله‌ای که فناوری آن را به وجود نیاورده و قادر به حل آن نمی‌باشد.

اما می شود که خود آدم ها با انجام برخی کارهای ساده این ضعف ها را تا حد امکان بپوشانند. کارهایی از این دست:

1. الویت بندی کنید

بدانید کدام کار را باید اول انجام دهید و کدام کار نیازی به فوریت خاص ندارد. در واقع برای خود تعیین کنید که کارها را چگونه انجام دهید که در کمترین زمان بیشترین بهره وری را داشته باشید.

دقت کنید که الویت بندی با مهم و غیرمهم بودن فرق دارد. همه کارهای شما مهم هستند، اما بعضی از آنها بازه زمانی خاصی برای انجامشان وجود دارد و بعضی دیگر فوریت کمتری دارند.

 

2. وقتی موفقیتی به دست می آورید، به خودتان استراحت دهید

پشت سر هم کار کردن، کار درستی نیست. ما هم می دانیم که می خواهید از زمان خود حداکثر استفاده را ببرید، اما این کار هم راه خاص خودش را دارد و هردمبیلی نمی توان به نتیجه رسید.

اگر وقتی موفقیتی به دست می آورید برای تشویق به خودتان استراحت دهید، اگرچه که کوتاه مدت باشد، خواهید دید که بهره وری و استفاده شما از زمان بهتر خواهد بود و انرژی بیشتری برای انجام کار خواهید داشت، در نتیجه زمان کمتری برای انجام کار از شما گرفته می شود.

 

3. کاری که انجام می دهید را دوست بدارید

این یکی را خیلی جدی بگیرید. اگر کاری که انجام می دهید را دوست نداشته باشید و جس تنفر نسبت به آن داشته باشید، یعنی رسما زمانتان را به فنا می دهید. این دست و آن دست کردن، از زیر کار دررفتن، امروز را به فردا موکول کردن و کارهایی از این دست نتیجه دوست نداشتن فعالیت مورد نظر هستند و همه اینها جز اتلاف وقت و زمان حاصلی برای شما ندارد.

 

4. آنچه "باید" انجام دهید را حتما به سرانجام برسانید

برای زندگی همه ما یک سری بایدها وجود دارند که چه بخواهیم و چه نه، باید آنها را به انجام و سرانجام برسانیم. از زیر این کارها در رفتن و انجام ندادنشان نه تنها شما را راحت نمی کند، بلکه منجر به از دست رفتن زمانتان میشود. اول و آخر شما باید این کارها را انجام دهید، پس تلاش کنید در کمترین زمان ممکن آنها را به نتیجه برسانید

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی شد
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 3 شهریور 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر