6راهکار ساده مادر بزرگ ها برای اقتصاد خانواده

يكشنبه ، 3 شهریور 1392 ، 12:47

 

درست است که عصر عصر تکنولوژی و ارتباطات است و همه به دنبال آخرین فناوری های روز اما از قدیم گفته اند دود از کنده بلند می شود و راهکارهای مادربزرگ ها هم خالی از فایده نیست

به گزارش بانکی دات آی آر، خیلی از راهکارهایی که مادران و مادربزرگ های  ما در گذشته به کار می بردند این روزها می تواند کلید راه اقتصاد و عامل پیشرفت اقتصاد خانواده باشددر این گزارش به 6 تای آنها اشاره می کنیم:

1.لباس سایز بزرگ

بله در دنیای فشن هم گاهی لباس های آزاد زیباتر به نظر می رسند اما این راهکار مادربزرگ ها همیشه اقتصادی بوده مخصوصا برای بچه ها

نوجوان ها یا به قول امروزی ها تینیجر ها دائما در حال تغییر سایز اند پس بد نیست لباس های گران قیمت که قابلیت استفاده طولانی تری هم دارند کمی بزرگتر بخریم.

2. ذخیره سازی

این روزها که قیمت هرچیزی درحال تغییر ساعتی است به نظر می رسد بد نیست سنت سیب زمینی و پیاز انباری و ذخیره سازی مناسب خیلی از اقلام مصرفی که سال ها در خانواده های ایرانی رواج داشت و این روزها از مد افتاده است را احیا کنیم.

3. پس انداز سری

خیلی از مادر بزرگ های مقتصد عادت داشتند در کیفی ،جیبی یا گوشه و کناری از منزل همیشه اندکی پول ذخیره داشته باشند تا در موقع نیاز به داد خانواده برسد. خود شما چندین بار از این مخفی گاه های مادر بزرگ ها استفاده کرده و به اصطلاح آبروداری کرده اید خوب چرا خودتان از این پس انداز ها ندارید خوب از شیوه مدرنش استفاده کنید حساب پس انداز و....

4. کاردرمنزل

خیلی از پدر بزرگ ها دوست نداشتند خانم شان خارج از منزل کار کند اما این به معنی این نبود که آنها به اقتصاد خانواده کمک نمی کردند بلکه با تهیه کارهای هنری وبه اصطلاح کار در منزل کمک خرج خانواده بودند چه خوب است این سنت را احیا کنیم.

منظور این نیست که خانم ها کار خارج از منزل نداشته باشند بلکه علاوه برآن کارهنری هم آرامش روحی می دهد و هم می تواند درآمد زا باشد.

5. راضی بودن

مادربزرگ ها معمولا زیاده خواه نبودند هرسال مبلمان خانه را تغییر نمی دادند ، اگر لباس نو خریدنشان به تاخیر می افتاد دپرس نمی شدند.

مفهوم زندگی برای آنها در شادی فرزندانشان بود. کاش بعضی از ما یاد می گرفتیم.

6.قبض

به قبض های آب ، برق،گاز و تلفنتان دقت کرده اید روز به روز بیشتر می شود افزایش هزینه ها از یک سو اما خیلی ها بیش از حد هم مصرف می کنند.

شب ها که خواب نداریم و تا صبح چندین وسیله برقی روشن است، تلفن ها زیر یک ساعت غیر ممکن است و بد تر از آن ارزشی برای وقتمان قائل نیستیم اما گذشته ها این طور نبود.

چون سختی نداشتن روشنایی یادشان بود، آب از سرچاه آوردن از خاطرشان نرفته بود و کارشان زیاد بود قدرنعمت ها را زیاد می دانستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► دانستنی های فناوری/ ترفند های گوگل سرچ (8)
انباشت 6000 تن شیرخشک در گمرک ◄

مطالب مرتبط
بنر