پاسخ به يك ابهام درباره‌ي قرعه‌كشي عمره

شنبه ، 25 آبان 1387 ، 13:31

قرعه‌كشي عمره، 14 آبان‌ماه درحالي برگزار شد كه يك ميليون و دويست هزار نفر از حدود سه ميليون و پانصد هزار نفر در دور نخست قرعه‌كشي عمره انتخاب شدند و تعيين تكليف بقيه‌ي وديعه‌گذاران به دور بعدي موكول و اطلاع‌رساني به وديعه‌گذاران انتخاب‌شده نيز از جمعه 17 آبان‌ماه آغاز شد. اين درحالي بود كه براساس گفته‌ي برخي وديعه‌گذاران، آن‌ها زودتر از زمان اعلام‌شده، به نتيجه‌ي قرعه‌كشي دسترسي پيدا كردند و در مرحله‌ي بعدي، يعني روز جمعه با حذف نام و اولويت‌ تشرف خود مواجه شدند!
 براساس اعلام سازمان حج‌ و زيارت و بانك ملت، قرار بود اطلاع‌رساني درباره‌ي نتيجه‌ي قرعه‌كشي عمره به وديعه‌گذاران در اين بانك از پنجم فروردين تا پنجم خردادماه امسال، از روز جمعه 17 آبان‌ماه آغاز شود. درحالي‌كه برخي وديعه‌گذاران گفتند كه دو روز زودتر، يعني چهارشنبه 15 آبان‌ماه با مراجعه به سايت‌هاي بانك ملت و حج‌ و زيارت توانستند از اين نتيجه اطلاع يابند؛ اما در مراجعه‌ي بعدي، با حذف نام و اولويت تشرف خود مواجه شدند.

اين اتفاق درحالي‌كه برخي از اين وديعه‌گذاران در تماس با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) و بيان اين مطلب كه از صفحه‌ي روز چهارشنبه 15 آبان‌ماه آن سايت كه نام و اولويت تشرف خود را در آن ديده‌اند، پرينت گرفته‌اند، از سوي مقام‌هاي مسؤول در بانك ملت و حج ‌و زيارت رد شده است. آن‌ها گفته‌اند كه دسترسي به نتيجه‌ي قرعه‌كشي در روز چهارشنبه امكان‌پذير نبوده است.
سيدهادي سپانلو ـ معاون اداره كل توسعه و خلق محصول بانك ملت ـ در ‌اين‌باره با يادآوري اين‌كه لينكي كه در سايت اينترنتي سازمان حج ‌و زيارت وجود دارد، از سايت بانك ملت مجزا نيست و شخص را به سايت اينترنتي اين بانك متصل مي‌كند، به خبرنگار ايسنا گفت: دسترسي به نتيجه‌ي قرعه‌كشي دور نخست عمره، زودتر از زمان اعلام‌شده و در روز چهارشنبه اصلا تأييد نمي‌شود و اطلاعات بعدازظهر روز پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه در خروجي سايت بانك ملت قرار گرفت و خروج هرگونه اطلاعات پيش از اين تاريخ درست نبوده است و مورد تأييد نيست.
وي ادامه داد: بلافاصله پس از قرعه‌كشي عمره در بعدازظهر روز سه‌شنبه 14 آبان‌ماه، نتايج در هفت سي‌دي پلمپ‌شده در اختيار نمايندگان بعثه‌ي مقام معظم رهبري، سازمان حج‌ و زيارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان بازرسي كل كشور، نهاد رياست جمهوري، دادستان كل كشور و بانك ملت قرار گرفت و اگر جاي تشكيك باشد، اين سي‌دي‌ها باز مي‌شوند.
اين مقام مسؤول در بانك ملت با تأكيد بر اين‌كه روز چهارشنبه 15 آبان‌ماه هيچ اطلاعاتي، حتا به‌صورت آزمايشي در سايت بانك ملت قرار نگرفته است، بيان كرد: اصلا امكان ندارد، نام وديعه‌گذاران كه اولويت تشرف آن‌ها مشخص شده است، جابه‌جا شود. نسخه‌ي قرعه‌كشي دور نخست عمره در اختيار هفت سازمان و نهاد قرار دارد و در روز چهارشنبه، هيچ اطلاع‌رساني نشده است.
وي با بيان اين‌كه اطلاع‌رساني به وديعه‌گذاران عمره كه اولويت تشرف آن‌ها مشخص شده، از روز جمعه 17 آبان‌ماه آغاز شده است، افزود: اين اتفاق به‌معني عمل كردن به تعهدها زودتر از آن‌چه اعلام شده بود، است و به‌معني اجراي آزمايشي طرح نيست.
مصطفي خاكسار‌ قهرودي ـ رييس سازمان حج ‌و زيارت ـ نيز در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: روز چهارشنبه 15 آبان‌ماه، هيچ اطلاعاتي از قرعه‌كشي دور نخست عمره منتشر نشد. آن‌چه در روز سه‌شنبه 14 آبان‌ماه، اتفاق افتاد در سي‌دي لاك‌ومهرشده به نمايندگان سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهاي حاضر در آن برنامه تحويل داده شد و قرار بود از روز جمعه 17 آبان‌ماه اطلاع‌رساني شود كه اين كار از ظهر پنج‌شنبه اتفاق افتاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► بيماري اقتصاد ايران منحصربه‌فرد است!
تعيين نرخ سود بانكى براساس قدرت سود آورى بانك ها ◄

مطالب مرتبط
بنر