نکاتی برای بازاریابی محصولات غذایی

سه شنبه ، 27 اسفند 1392 ، 09:42


همیشه در هر کاری ممکن است در ابتدا با شکست مواجه شویم اما شکست پایان تجارت و کسب و کار نیست. شاید باید استراتژی ها و تکنیک های جدید را برای بهتر شدن وضعیت تجارت خود ایجاد کنید تا بتوانید راحت تر محصولات تان را در بازار به فروش برسانید. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر خیلی ها برای فروش محصولات غذایی بازاریابی می کنند اما چندان که باید موفق نیستند مرز بسیار باریکی بین فن بیان فروشنده و تصمیم خریدار وجود دارد. البته که رعایت اصول بازاریابی برای جلب توجه خریداران کافی نیست. بازاریابی موثر در حال حاضر یعنی انتقال فنون بازاریابی به تکنیک های موجود و مربوط به کسب و کار شما.

 


ابزار بازاریابی
روزنامه ها، مجلات، بروشور، ایمیل و هزاران راه دیگر ارتباطی با خریداران وجود دارد. برای بازاریابی محصولات غذایی باید مطمئن شوید ابزاری که برای ارتباط با مشتری ها استفاده می کند به اندازه ی کافی موثر و گویای محصولات شما باشد. باید بیشتر مشتری ها را هدف قرار دهید تا معرفی محصول تان را؛ این بدین معناست که در ابتدا باید مشتری های خود را بشناسید محصول شما مورد نیاز کدام دسته از افراد است؟


اغلب سرمایه گذاران معمولا از پست های الکترونیکی برای تبلیغات محصولاتشان استفاده می کنند اما در مورد نحوه‌ی تبلیغ از طریق ایمیل و محتوی که خواننده را جذب کنند اطلاعاتی ندارد این باعث میشود سرمایه هنگفتی در این بخش از بین برود. همیشه باید با توجه به نوع مخاطبی که دارید روشی برای تبلیغ و بازاریابی انتخاب کنید.


بن

برخی از شرکت های تولید مواد غذایی یا کارخانه ها از بن های تخفیف برای جذب بیشتر مشتری ها استفاده میکنند. اما آیا به طور کامل نحوه ی استفاده از این بن ها را در جهت فروش بیشتر میدانند؟ این بن ها اغلب دارای تخفیف هستند و یا جوایزی را به قید قرعه به مشتری ارائه میدهند اما چیزی که در ارائه این بن ها از اهمیت زیادی برخوردار است محتوی آنهاست. حتما باید کانال های ارتباطی را در هر نوع تبلیغی که انجام میدهیم بگنجانیم کانال‌های ارتباطی باید فعال باشند و در دسترس.


دلیل اهمیت نام تجاری

نام تجاری فقط یک شعار بازاریابی نیست. در اصل نام تجاری مفهومی است که باید علاوه بر آنچه که ارائه میدهید به آگاهی مصرف کننده در زمینه ارائه خدمات شما بیفزاید. شرکت های مواد غذایی معمولا باید نام تجاری داشته باشند که مناسب محتوی کاری شان باشد برخی از نام ها به سادگی تلفظ میشوند و فورا در ذهن مخاطب جای میگیرند اما برخی اینگونه نیستند برای انتخاب نام تجاری در زمینه ی محصولات غذایی از کلمات پیچیده استفاده نکنید. در بازاریابی برای محصولات غذای باید بیش از هر چیزی صداقت داشته باشید در غیر این صورت در کوتاه مدت مشتری هایتان را از دست خواهید داد. پس علاوه بر نام تجاری مناسب و جذاب باید اصول اخلاقی را در معرفی محصول تان در نظر بگیرید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► برترین‌های پهنای باند اینترنت در جهان
نکاتی برای تغذیه سالم در سفر ◄

مطالب مرتبط
بنر