اخبار تکمیلی مربوط به نتیجه ی آزمون شرکت ملی نفت ایران

چهارشنبه ، 9 شهریور 1390 ، 00:37

 

شانا نوشت: معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت با اعلام خبر موافقت رئیس‌جمهوری با افزایش پلکانی حقوق کارکنان در صنعت نفت گفت: نتایج آزمون استخدامی نفت و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به صورت دو برابر ظرفیت، در آستانه عید سعید فطر و تا پایان امروز (سه‌شنبه) اعلام خواهد شد.



علیرضا میرمحمد صادقی با تاکید بر این که در مرحله بعدی آزمون استخدامی، پذیرفته‌شدگان برای مصاحبه علمی دعوت خواهند شد، اظهار کرد: آزمون استخدامی روزهای 30 و 31 تیر ماه برگزار شده بود و در این مرحله دو برابر ظرفیت پذیرش استخدامی، برای مصاحبه علمی در مهرماه دعوت خواهند شد.

وی با بیان این که سیاست وزارت نفت این است که برترین‌های علمی و فنی برای جذب و فعالیت در صنعت نفت انتخاب شوند، تصریح کرد: صنعت نفت، پیشران اقتصاد کشور و صنعتی پیچیده و تخصصی است که باید با انتخاب اصلح، زمینه پیشبرد برنامه‌های آن فراهم شود.
موافقت رئیس جمهوری برای اختصاص 50 درصد ظرفیت به نیروهای بومی

معاون وزیر نفت از موافقت رئیس جمهوری با اختصاص 50 درصد ظرفیت استخدامی وزارت نفت به نیروهای بومی خبرداد و به پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت گفت: به درخواست نمایندگان و مسئولان استان خوزستان و موافقت دکتر احمدی نژاد، قرار شد در تمام مقاطع فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، 50 درصد سهمیه برای نیروهای بومی در نظر گرفته شود.

میرمحمد صادقی ادامه داد: در این زمینه در استان بوشهر نیز همچون گذشته سهمیه 50 درصدی به نیروهای بومی اختصاص داده می شود و نیروهای بومی دیگر استان ها نیز براساس ضوابط و معیارهای استخدامی نیروی انسانی صنعت نفت، از امتیازهای ویژه برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب از مجموع بیش از 5500 نفری که در این مرحله جذب خواهند شد، حدود 2300 نفر برای شرکت ملی حفاری، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نفت و گاز اروندان مربوط به استان خوزستان هستند که حداقل 50 درصد آن نیروهای بومی خواهند بود.

معاون وزیر نفت، هدف اساسی از این تصمیم را سازگاری و ماندگاری منابع انسانی فعال در صنعت نفت خواند.

دکتر میرمحمد صادقی درباره تجربه‌ ناهماهنگی افراد غیربومی با شرایط محیطی محل خدمت در گذشته که به افزایش درخواست انتقالی‌ها منجرشده بود، گفت: بنابراین وزارت نفت در نظر دارد با به‌کارگیری افراد متخصص بومی، زمینه ماندگاری نیروی انسانی را افزایش دهد و راندمان فعالیت آنان را بالا ببرد.
برگزاری مصاحبه‌های علمی داوطلبان خوزستان در استان خوزستان  

دکتر میرمحمد صادقی همچنین از برگزاری مصاحبه‌های علمی داوطلبان خوزستانی در استان خوزستان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده برای تسهیل کار داوطلبان و کاهش ترددهای احتمالی، آزمون داوطلبان خوزستانی در استان خودشان برگزار شود؛ این درحالی است که در مرحله برگزاری آزمون باوجود شرکت بیش از 120 هزار نفر، آزمون در 9 شهر برگزار شد.

این مقام مسئول درخصوص شیوه انتخاب و استخدام افراد پذیرفته شده در صنعت نفت تشریح کرد: علاوه بر سهمیه اختصاص داده شده به نیروهای بومی، داوطلبان براساس سهمیه ایثارگران و رتبه علمی کسب کرده، همچنین در مراحل بعدی یعنی مصاحبه علمی، آزمون روان شناختی یا روان شناسی صنعتی و طب صنعتی گزینش خواهند شد.
موافقت رئیس‌جمهوری با افزایش پلکانی حقوق کارکنان نفت

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت از موافقت رئیس‌جمهوری و معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با افزایش پلکانی حقوق کارکنان نفت در سال 90 کارکنان صنعت نفت با هدف ترمیم حقوق نیروهای تازه استخدام‌ خبر داد و به پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت یادآوری کرد: به این ترتیب افزایش حقوق کارکنان در سال 90 کاملا مطابق سال گذشته پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی پرداخت افزایش حقوق به‌صورت پلکانی گفت: براساس فرمول تعیین شده، حداکثر افزایش حقوق برای تازه استخدام‌ها 22 درصد و حداقل افزایش حقوق برای کارکنان با سابقه همان 10 درصد اعلام شده از سوی دولت خواهد بود.

به گفته دکتر میر محمد صادقی، به این ترتیب افزایش حقوق برای کارکنان بین 10 تا 22 درصد خواهد بود؛ در این زمینه همان طور که ملاجظه می‌شود، در حق کسی اجحاف نخواهد شد و حداقل 10 درصد اعلام شده از سوی دولت به همه اختصاص پیدا می‌کند ولی با مجوز گرفته شده با هدف ترمیم حقوق نیروهای کم‌سابقه، افزایش تا 22 درصد عملیاتی خواهد شد.
اعمال مابه‌التفاوت افزایش حقوق کارکنان در شهریور ماه

وی با بیان این که اضافات عمومی 10 درصدی ماه گذشته پرداخت شده است، گفت: با کسب این مجوز، برنامه‌ریزی شده تا مابه‌التفاوت حقوق کارکنان در ماه شهریور اعمال شود.

شما هم میتوانید آگهی های استان خودتان را به بانکی معرفی نمایید

رزومه ها ی بانکی دات آی آر:

ارسال رزومه های کاربران سایت بانکی ، یکی از خدمات بسته ی طلایی استخدام است ، که در آن رزومه های کاربران سایت بانکی ، برای شرکت های معتبر و برخی بانک ها و موسسات ارسال می شود.

شما هم می توانید به عنوان یکی از کاربران سایت بانکی ، رزومه ی خود را در سایت ثبت کنید.

سایت بانکی برای چه بانکها و شرکتهایی رزومه ارسال نموده است ؟

برای ثبت رزومه ی خود در بانکی کلیک کنید

بسته طلایی استخدام بانکی چیست ؟

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام شرکت کنترل های صنعتی به تعداد 10 نفر در تهران ، اصفهان و شیراز (تا 29 شهریور 90)
استخدام شرکت معتبر نیروی انسانی در استان فارس(تا 15 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر