همراه بانک گامی در جهت مدیریت مالی افراد

يكشنبه ، 7 ارديبهشت 1393 ، 13:43


همراه بانک سیستمی است که اجازه می دهد مشتریان یک بانک برای انجام معاملات روزانه بانکی و تمامی اموری که به بانک نیاز دارد را از موبایل استفاده کنند. در واقع موبایل با پیشرفت تکنولوژی تبدیل به یک بانک کوچک شده است. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر استفاده از موبایل بانک در تمام دنیا از هزینه های رفت و آمد و ترافیک می کاهد اما استفاده از آن با محدودیت هایی هم مواجه شده است.

 

 


دقت بالای سامانه های بانکی برای امور پرداخت و دریافت پول و همچنین حفظ حریم شخصی هر فرد از محدودیت های همراه بانک است انتقال پول با سقف مشخص هم یکی دیگر از محدودیت های همراه بانک است. اخیرا موبایل بانک با راه اندازی سیستم پیامکی به صورت هوشمند دریافت و پرداخت های یک حساب را برای صاحب حساب ارسال میکند این فناوری در اروپا اولین بار سال 1999 مورد آزمایش قرار گرفت یک بانک اروپایی این سرویس را برای مشتریان خود راه اندازی کرد.


در واقع در طول سالیان متوالی این تکنولوژی گسترش پیدا کرده و افراد زیادی از رفتن به بانک و انجام امور بانکی باز می دارد به این ترتیب باعث آسان شدن زندگی می شود.


در دنیای امروز افراد جامعه به شیوه های نوین امور مالی شان را مدیریت میکنند توسعه ی بانکداری شخصی و همچنین بانک شخصی برای هر فرد و علاوه بر اینها راه های پرداخت و انتقال وجه به آسانی به تاجران و شرکت ها کمک میکند که از راه دور و نزدیک یا حتی خارج از کشور به امورات بانکی شان مراجعه کنند.


بانک های جهانی مردم را به استفاده از بانکداری الکترونیک که یکی از آنها همین همراه بانک است تشویق می کنند در واقع هر روز به این خدمات افزوده میشود تا بانکها برای امورات مهمتر به خدمات دهی بپردازند. افراد یک جامعه با استفاده از این شیوه های نوین به مدیریت آسان امور مالی خود رسیدگی می کنند.


با استفاده از گوشی های هوشمند و تلفن های همراه جدید ارتقا این خدمات هم بیشتر میشود نصب و راه اندازی نرم افزارهای بانکی رو دستگاه های موبایل به مشتریان کمک میکند تا با حفظ امنیت بتوانند به راحتی امور بانکی شان را انجام دهند.


افزایش خدمات باعث استفاده ی کمتر از پول نقد کاهش ترافیک و آسان شدن و سرعت گرفتن امور اداری میشود بنابراین هر چقدر که در این زمینه فعالیت بیشتر باشد و تکنولوژی پیشرفت کند به نفع جامعه خواهد بود بنابراین با پیشرفت روزافزون تکنولوژی باید در این زمینه حتی رشد بیشتری داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آخرین وضعیت کاهش نرخ سود سپرده ها
بررسی امنیت موبایل بانکینگ وراه های افزایش آن ◄

مطالب مرتبط
بنر