آیا پیش از ورود به دنیای کار به دنیای داوطلبانه ها وارد شده اید؟

سه شنبه ، 24 آذر 1394 ، 11:51

 

 

بانکی دات آی آر: اگر تا به حال در انجام کاری پیشگام شده اید حتما در رزومه خود این موضوع را بنویسید، شاید برای شما عجیب باشد اما همین داوطلب شدن از دید کارفرمایتان، یک نقطه قوت به حساب می آید. تجربه داوطلب شدن در انجام کارها مثل الماس در رزومه شما می درخشد.

از دید کارفرما فردی که بدون چشمداشت مالی حاضر به خدمت رسانی به یک سازمان یا نهاد است، شخص قابل اعتمادی است، رفتار حرفه ای دارد، و نه تنها تنبل نیست بلکه برای انجام وظایف اشتیاق دارد. البته پیشگام شدن در انجام کارها فقط برای درخشان کردن رزومه نیست، با این کار شما به سلیقه خودتان احترام میگذارید و در خلال انجام این داوطلبانه ها تجربه های مختلفی به دست می آورید. چه بسا بعد از انجام کار داوطلبانه ای متوجه شوید در این این کار استعداد ویژه ای دارید یا این کار همان کاری است که همیشه به دنبال آن بوده اید.

 

حتما برای تان سوال پیش آمده است که چه کارهایی را داوطلبانه انجام دهیم؟ تمیز کردن سطح شهر یا جاده ای، کمک به ساختن خانه در مناطق محروم، کمک به افراد حادثه دیده در زلزله یا سیل و کارهایی از این قبیل که حول محور خدمات اجتماعی اند، بهترین گزینه ها هستند. در فرهنگ ایرانی یک ماه قبل از شروع ماه رمضان، مساجد را غبارروبی میکنند، به نظرتان کار کوچکی است؟ نکته مهم در انجام چنین کارهایی، علاقه داشتن به آن کار است. حتما قبل از اینکه تصمیم بگیرید داوطلبانه وارد کاری شوید با خودتان فکر کنید: آیا من واقعا این کار را دوست دارم؟ ممکن است شما به حیوانات علاقه داشته باشید، پس این علاقه را دست کم نگیرید و با خیال راحت در یک مرکز نگهداری از حیوانات مشغول خدمت رسانی شوید.
برای پیدا کردن کار مورد علاقه تان در گوگل چرخی بزنید، با هرکدام از سازمان هایی که دوست دارید تماس بگیرید و چند و چون ماجرا را برای شان شرح دهید. حتما تاکید کنید که قرار است این کار را به صورت رایگان انجام دهید. به رایگان بودن کار توجه نکنید، قرار است تجربه ارزشمندی به دست بیاورید.

بانکی: سمیرا همتی




► حقایقی درباره استعفای کارمندان شایسته
اشتباهات رایج در انتقاد از همکار ◄

مطالب مرتبط
بنر