آیا لازم است شغل فعلی را در رزومه قید کنیم؟

چهارشنبه ، 25 آذر 1394 ، 14:13

 

یادتان باشد زمانی که در مصاحبه استخدامی با کارفرما درباره کار فعلی تان صحبت می کنید حس حرفه ای بودن، قابل اعتماد بودن و مسولیت پذیر بودن را القا می کنید.

وقتی پای نوشتن رزومه به میان می آید تازه به این فکر میکنید که چه اطلاعاتی را باید در رزومه بیاورم؟
اطلاعاتی که قرار است سرنوشت 8 ساعت از وقت هر روزتان را تعیین کند، باید چطور باشد که کارفرما با خواندنش گوشی تلفن رو بردارد و از شما برای کار در شرکتش دعوت کند؟
در این مقاله قصد نداریم درباره چگونه نوشتن رزومه حرفی بزنیم، با یک جستجوی ساده مقاله های زیادی در اینباره پیدا می کنید. این مقاله برای کسانی است که در حال حاضر شغلی دارند که خوشایندشان نیست و قصد ترک آن را دارند. به نظر ما اگر با شغل فعلی خود سازگار نیستید و می خواهید برای موقعیت های کاری دیگر رزومه بفرستید بهتر است شغل فعلی تان را هم قید کنید. دلایل معقولی برای این موضوع داریم که ساده ترین و مهمترینش ضرب المثل معروف انگلیسی است:
Honesty is the best policy
صداقت بهترین سیاست است.

زمانی که به مصاحبه شغلی می روید اولین سوالی که کارفرما از شما می پرسد این است که چرا شغل قبلی تان را ترک کردید؟ حال اگر شغل فعلی تان را در رزومه قید نکرده باشید کارفرما به فاصله بین ترک شغل قبلی و تمام این زمان بیکاری شما به دید منفی نگاه می کند. نکته بعدی درباره این پنهان کاری این است که اگرپس از استخدام کارفرما قصه شغل قید نشده شما را بفمهد به شما مشکوک می شود و بی اعتمادی بزرگی شکل می گیرد.

یادتان باشد زمانی که در مصاحبه استخدامی با کارفرما درباره کار فعلی تان صحبت می کنید حس حرفه ای بودن، قابل اعتماد بودن و مسولیت پذیر بودن را القا می کنید.
شاید از این می ترسید که مصاحبه کننده با مدیر فعلی تان تماس بگیرد و شما همین شغل ناخوشایند را هم از دست دهید، یا اینکه شغلی فعلی تان هیچ ارتباطی با شغلی که برایش درخواست داده اید ندارد، یا شغل فعلی تان در مرتبه پایین تری نسبت به شغل درخواستی قرار دارد، اهمیتی ندارد که کدام یک از این ترس ها را دارید زیرا احتمال اینکه مصاحبه کننده با مدیر فعلی تان صحبت کند بسیار زیاد است. در این حالت پیشنهاد ما این است که از مصاحبه کننده بخواهید با یکی از همکارانتان صحبت کند، البته همکاری که از قبل در جریان موضوع است. به طور معمول این صحبت برای تایید کارمند بودن شما نیست زیرا کارفرمای جدید به راحتی می تواند از منابع انسانی شرکتتان اطلاعات شما را بگیرد.
زمانی که از شغل فعلی تان حرف میزنید روی نقاط قوت آن بیشتر تاکید کنید، مهارت هایی که در آنجا یاد گرفته اید و بنظرتان برای شرکت جدید مفید خواهد بود را به طور مفصل شرح دهید، به طور مثال اگر شغل فعلی تان صندوقداری یک فروشگاه است و الان برای یک موقعیت مدیریتی درخواست داده اید، روی مهارت های ارتباط با مشتری تاکید کنید و اینکه تمام نیروهای جدید فروشگاه تحت نظر شما آموزش دیده اند.

بانکی: سمیرا همتی

 

► حقوق مد نظر شما چقدر است؟
برای اولین روز کاری آماده هستید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر