من داده پژوهم!

يكشنبه ، 13 دی 1394 ، 15:11

بسیاری از مشاغل امروزی در بیست سال یا حتی ده سال پیش وجود نداشته‌اند. حتما در اطراف خودتان دیده‌اید که بسیاری از بزرگترهای ما در مقابل تغییرات دنیای تکنولوژی و نوآوری مقاومت زیادی به خرج می‌دهند. در پژوهشی که شبکه اجتماعی لینکداین به تازگی انجام داده است مشخص شد که یک سوم والدین درباره شغل فرزندشان اطلاعات کافی ندارند. 50 درصد شرکت کنندگان هم معتقد بودند که اگر واقعا می‌دانستند فرزندشان چه کاره است حمایت بیشتری از او می کردند. در این مقاله سه شغلی که در این پژوهش به عنوان سخت فهم‌ترین مشاغل دنیا شناخته شده‌اند، و نحوه توضیح درباره‌شان را آورده‌ایم.

 

طراح رابط کاربری سایت

طراح رابط کاربری سایت یکی از غیر قابل درک‌ترین مشاغل در دنیا لقب گرفته است. اگر طراح رابط کاربری هستید برای توضیح شغلتان از مثال‌های بارز آن استفاده کنید. اگر پدر و مادرتان تا به حال از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کرده‌اند قسمت پرداخت وجه آن سایت را به آنها نشان دهید. برای‌شان بگویید قسمت‌هایی از سایت که مربوط به تعامل کاربر با سایت است را شما طراحی کرده‌اید. وقتی کاملا متوجه منظور شما شدند می‌توانید چند حقه کدنویسی را به عنوان شیرین‌کاری به آنها نشان دهید. از این به بعد وقتی کسی از والدینتان درباره شغل شما سوال کند با حالت درماندگی به کسی نگاه نمی‌کنند.

 

کارشناس بیمه

اگر کارشناس بیمه هستید و پدر و مادرتان از کارتان بی خبرند بهتر است به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهید: اول اطلاعات یک حادثه را به دست می‌آورم، سپس تمام تکه‌های اطلاعات را بهم می‌چسبانم و از قدرت تحلیل موقعیتم برای تخمین میزان بیمه مشتریان استفاده می‌کنم.

 

داده پژوه

داده پژوه یا محقق علم داده هم جزء مشاغل غیرقابل درک است. البته تا جاییکه دیده‌ایم نه تنها برای والدین بلکه برای اکثر افراد این شغل هم ناشناخته است هم غیرقابل فهم. یک داده پژوه از قدرت تحلیل داده و مهارت‌های ارتباطی خود استفاده می‌کند و به سازمان‌ها و شرکت‌ها درباره تصمیماتی که در آینده باید بگیرند مشاوره می‌دهد. داده پژوه به روزترین فناوری‌ها را به کار می‌گیرد تا الگوهای چند سال آینده یک شرکت را طراحی کند.

 

بانکی: سمیرا همتی

► اعتماد-بخش اول
آیا افراد مناسبی انتخاب کرده‌ام؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر