3 درس‌ مالی غلطی که والدین به فرزندان خود می‌آموزند

يكشنبه ، 15 فروردين 1395 ، 09:23

بانکی دات آی آر: متاسفانه اغلب اوقات خانواده عادت‌های مالی غلطی را به فرزندان و دیگر اعضای خانواده یاد می‌دهند. چیت‌شیت نگاهی به سه مورد از بدترین درس‌های پولی‌ای انداخته که افراد از خانواده‌های خود فرامی‌گیرند.

 

نادیده گرفتن هزینه حساب‌های بانکی

روزهای رابطه واقعی با بانکدار محلی خود و نگران نبودن در خصوص هزینه‌های بانکی اضافی به سر رسیده است. امروز، ما در دنیایی از هزینه‌ها زندگی می‌کنیم. آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های بانکی هر آمریکایی در ماه بیش از 13 دلار و 29 سنت بوده است. این روزها تنها یک حساب بانکی از هر چهار حساب بانکی مشاهده صورتحساب رایگان را به کاربران خود اختصاص می‌دهند.

شما می‌توانید اداره‌کردن پول خود را از طریق رسیدگی به حساب‌های بانکی خود آغاز کنید. یافتن اینکه چه مقدار خرج اضافی کرده و چگونه از آن جلوگیری کنید، کمی زمان‌بر خواهد بود. در حالی که والدین شما از بانکداری آنلاین اجتناب می‌ورزند، در واقع این بانک‌ها بهترین مکان برای سپرده‌گذاری هستند. نزدیک به 53 درصد از حساب‌های بانکداری برخط بدون هزینه‌های پرداخت هستند.

 

 

هزینه‌های بدون فکر

خانواده‌های ما از یک نقشه راه ثابت برای زندگی استفاده می‌کنند که مشابه با چنین چیزی است: به دانشگاه بروی تا کار خوبی داشته باشی، برای خود یک خودروی گران‌قیمت بخری،‌ ازدواج کنی، خانه بخری، دارای فرزند شوی و پس از یک تجربه کاری موفق، از حقوق بازنشستگی خود لذت ببری. این رویکرد برای والدین شما ایده‌آل خواهد بود ولی برای شما کارایی نخواهد داشت.

خبر خوب این است که نسل جدید در حال وفق دادن خود با شرایط جدید است. تکنولوژی نگاه ما به پول را دچار تحولی شگرف کرده است. نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند پول و دارایی خود را مدیریت کنید و این موضوع به این معنا خواهد بود که هزینه‌های بدون حساب و کتاب و بی‌فایده دیگر وجود نخواهد داشت. با وجود این، خرید خانه همچنان یک فرایند خسته‌کننده و با هزینه‌های اضافی خواهد بود اما حداقل بحران اجاره نسبت به بدترین بحران مسکن در تاریخ کاهش یافته است.

 

 

سخن نگفتن در مورد پول در روابط

والدین شما چقدر در مورد پول با یکدیگر صحبت می‌کنند؟‌ چقدر در مورد پول با شما سخن می‌گویند؟ احتمالا نه به اندازه کافی. بنا بر دلایلی، مدت‌های مدید پول به عنوان یک تابو در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر ما در زندگی روزمره خود از پول استفاده می‌کنیم و طبیعت مرموز آن پتانسیل نابودی روابط را دارد.

اگر شما در مورد موضوعات مالی با شریک خود سخن نگویید، به تدریج به‌عنوان یک برهم‌زننده روابط تبدیل خواهید شد. یک بررسی از سوی سایت GoBankingRates نشان می‌دهد که پنهان‌کاری در خصوص امور مالی پس از هزینه‌های زیاد دومین عامل به توافق نرسیدن بوده است. نزدیک به 36 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند که پنهان کردن موضوعات مالی مهم‌ترین عامل برهم خوردن روابط آنها بوده است.

در حالی که زنان نسبت به مردان بیشتر باعث برهم خوردن روابط مالی می‌شوند، مردان نسبت به عادات ولخرجی شریک خود بیشتر نگران هستند. علاوه بر این، بررسی Creditcards نشان می‌دهد 13 میلیون آمریکایی با پنهان ساختن حساب‌های بانکی و اعتباری خود از شریک زندگی خود مرتکب خیانت مالی شده‌اند.

 

 

منبع: اقتصادنیوز

► معرفی شغل: گل‌فروشی
روش‌های باورنکردنی در بدهکار شدن ◄

مطالب مرتبط
بنر