نشانه‌های قبل از اخراج!

دوشنبه ، 16 اسفند 1395 ، 16:47

 

 

 

بانکی دات آی آر: همه مدیرها لیاقت استعداد شما را ندارند؛ این مهمترین نکته‌ایی است که هر کارمندی باید آن را در کارش نظر بگیرد.

دنیای کار پستی و بلندی زیادی دارد؛ ممکن است مدیرتان کم‌سواد باشد یا حتی بدتر، بی‌ادب و جاه‌طلب. ممکن است آدمی دمدمی‌مزاج سرپرستِ شما شود؛ امروز از شما بخواهد برایش گزارش کارهای ماه گذشته را تهیه کنید و فردا بگوید «گزارش‌ها مهم نیستند، کارهای حسابداری را انجام بده». آدم‌های متفاوت با دیدگاه‌های متفاوتی سر راهِ ما قرار می‌گیرند. مهم است بلد باشیم با هر کدام از این افراد چطور رفتار کنیم. فرض کنید شما فردی باهوش و باکفایت هستید و مدیرتان آدمی ملاحظه‌کار. در این حالت مدیرتان اصلا دوست ندارد شما را دور و برِ خودش ببیند چون توانایی‌های شما، او را یادِ ضعف‌های خودش می‌اندازد. وقتی مدیری شایسته مدیریت نیست و توانایی‌هایش از کارمندش کمتر است، با کارمندانش خشونت‌آمیز برخورد می‌کند. این رفتار خشونت‌آمیز برای نشان دادن این است که قدرت‌شان را ثابت کنند. بسیاری از رفتارهای مدیران نشانه ‌است. در این پست رفتارهایی را بررسی می‌کنیم که نشان‌گر اخراج  زودهنگامِ کارمند است. اگر این 5 نشانه را در رفتارهای مدیر‌تان دیدید، بهتر است به فکر شغل دیگری باشید.

 

مدیر از طریق واسطه با شما ارتباط برقرار می‌کند

وقتی مدیر به جای ارتباط مستقیم با شما، حرفش را از طریق همکار‌هایتان به شما می‌رساند، بهتر است احساس خطر کنید. یکی از نشانه‌های اخراج، نداشتنِ ارتباط مستقیم با شماست. مدیرتان دیگر شما را قابل نمی‌داند که مستقیما با شما صحبت کند.

 

 

ارتباط با مدیرِ مورد نظر امکان‌پذیر نمی‌باشد، تماس شما از طریق ایمیل ارسال می‌شود

به نظر شما چرا مدیرتان به جای صحبت رو در رو یا تلفنی، برای‌تان ایمیل می‌فرستد؟ شما همان آدمِ سابق هستید پس چرا مدیرتان ترجیح می‌دهد حرف‌هایش را از طریق نوشتاری به گوش شما برساند؟

 

 

مدیر بدون هیچ دلیلی بررسی گزارش کار شما را با تاخیر انجام می‌دهد

گزارش کارها ممکن است به هزار و یک دلیل دیرتر از حد معمول بررسی شوند. اما اگر دلیل تاخیر کارِ شما «نمیدونم، همینجوری» باشد، بدانید که یک جای کار می‌لنگد. در این مواقع مدیر در حال بررسی کارِ شماست، اما باید با احتیاط قدم بردارد، بنابراین کمی کارتان را با تاخیر انجام می‌دهد.

 

مدیرتان شما را به کلاس‌های آموزشی می‌فرستد که نیازی به گذراندن ندارید

چرا باید مدیرتان کلاس‌هایی را برای‌تان انتخاب کند که به سطحِ کاری شما نمی‌خورد؟ «اصول ابتدایی ارتباطات در بیزنس» به درد کسانی می‌خورد که تازه می‌خواهند مهارتِ فروش را یاد بگیرند. احتمالا مدیرتان می‌خواهد شما در همه سازمان فردی بی‌کفایت جلوه دهد.

 

 

وقتی مدیرتان از کارشناس‌های منابع انسانی بخواهد با شما صحبت کند

تصور کنید یک روز از طرف منابع انسانی سازمان با شما تماس بگیرند و بگویند راس ساعت فلان در دفتر فلان حاضر باش. شما در همان ساعت وارد اتاق می‌شوید و مدیرتان را هم آنجا می‌بینید. مطمئن باشید یکی از جمله‌هایی که قرار است در این جلسه گفته شود این است: «من تلاش زیادی کردم که با این کارمندم کار کنم، اما واقعا الان راه دیگه‌ای نمی‌بینم».

 

 

حالا اگر هر کدام از این نشانه‌ها را دیدید چه کار کنید؟

اگر یکی از نشانه‌های بالا را در رفتارهای مدیرتان دیدید، به هیچ وجه حس بدی به خودتان نداشته باشید. همانطور که در ابتدای متن گفته شد، گاهی بعضی از مدیران از رشد کارمندشان می‌ترسند. می‌ترسند کارمندشان روز به روز بدرخشد و آتشِ شعله‌شان آنها را به باد دهد.

شما مهارت دارید، بااستعداید و صلاحیت انجام کار را دارید. می‌توانید در سازمان‌های دیگر مشغول به کار شوید. بهتر است به جای حسِ بد از خودتان راضی باشید که آنقدر قوی هستید، مدیرتان نمی‌تواند حضور شما را تحمل کند.

 

 

بانکی: سمیرا همتی

► مثالی از استفاده‌ی نرم‌افزار CRM در مشاوران املاک
کروکودیل پرورش دهید؛ پولدار شوید! ◄

مطالب مرتبط
بنر