سه راه کسب درآمد بانکها از استراتژی بازاریابی محتوا(بخش دوم)

پنجشنبه ، 14 آبان 1394 ، 09:07

 

بانکی دات آی آر: بازاریابان هوشمند محتوایی خلق میکنند که توجه مردم را جلب کند، و این کار را از راههای مرتبط با برنامه استراتژیک سازمانی خود، انجام میدهند. اما یک سوال بزرگ باقی میماند: یک بازاریاب مالی چگونه می تواند  از یک استراتژی محتوای رسانه ی اجتماعی،  کسب درآمد کند؟

بررسی واقعیت: هدف اصلی و غایی پیشران یک استراتژی قدرتمند بازاریابی محتوا ساده است: ایجاد فرصت های جدید کسب و کار. مشکل واقعی در جاییست که  بازاریابان مالی خیلی زود در صدد محاسبه بازدهی سرمایه ی استراتژی بازاریابی محتوای خود در فرآیند، بر میآیند. حتی آنها بر ایجاد محتوایی که قابل اندازه گیری نیز باشد، تمرکز کرده اند (به عنوان مثال، مهندسی کمپین هایی که برای کسب لایکهای جدید و بیشتر). در واقع، اگر شما استراتژی بازاریابی محتوای رسانه ی اجتماعی ایجاد کنید بطوریکه بخصوص معیارهای سفت و سختی درباره ی بازدهی سرمایه  در ذهن داشته باشید، مطالب شما بی هیچ تمایزی همانند سایر مطالب از آب در میآید.
مصرف کنندگان اهمیتی به بازده شما نمیدهند: آنها می خواهند بخندند، گریه کنند، خشمگین شوند و الهام بگیرند! آنها می خواهند روز خود را با گشت زدن میان تصاویر خنده دار بازفید(BuzzFeed)، هدر دهند. آنها می خواهند برایان ویلیامز اهنگ "رپرز دلایت" را بخواند. به عبارت ساده، آنها محتوایی خوب و جذاب میخواهند.
ببینید، رسانه های اجتماعی بر دو اصل اساسی ساخته شده است:توان اشتراکگذاری، تعامل یا دخیل شدن. اگر محتوایی که ارائه میدهید مخاطبانتان را دخیل و درگیر خود نمیکند، هیچ کس آن را نمیبیند - و تلاش های بازاریابی تان هیچ ارزشی و اهمیتی نخواهد داشت. فیس بوک و همچنین توییتر بر پایه و اساس این دو عامل ساخته شده اند، و البته هر کدام از دیگر عرصه های اینچنینی که امروزه وجود دارند.
بازاریابان هوشمند پستها، فیلمها و تصاویر _و هرآنچه که بتواند توجه مخاطبان را جلب کرده و حجم اشتراکگذاری بالایی داشته باشد_ خلق میکنند و این کار را همگام با  برنامه استراتژیک سازمانی خود انجام میدهند. اما سوالی بزرگ باقی می ماند: یک بازاریاب مالی دقیقا چطور میتواند در رسانه های اجتماعی، کسب درآمد کند؟

منبع: thefainancialbrand

مترجم: مهرداد دستورانی
ادامه دارد...


► سه راه کسب درآمد بانکها از استراتژی بازاریابی محتوا(بخش پایانی)
سه راه کسب درآمد بانکها از استراتژی بازاریابی محتوا(بخش اول) ◄

مطالب مرتبط

سه نکته درباره بازاریابی محتوا از سوی برندهای مالی معتبر

در رابطه با مسائل مالی همه به کمک نیاز دارند و در این عصر دیجیتال  شرکت‌های مالی به شدت در تلاش‌اند تا گوی سبقت را در این زمینه از هم بربایند،از فناوری‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به افراد اطلاع دهند که چه خدماتی در حوزه مالی ارائه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا رضایت مشتریان و کاربران را فراهم کنند.

بنر