چگونگي استخدام توسط دولت تشریح شد

دوشنبه ، 26 تیر 1391 ، 12:09

 

معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي دسترسي آسان‌تر مردم به خدمات دولتي، چگونگي استخدام توسط دولت در مشاغل حاكميتي و تصدي‌گري را تشريح كرد.

احمد بزرگيان با بيان اين‌كه در سال گذشته 350 خدمت الكترونيكي در دستگاه‌هاي مختلف ارائه مي‌شد، اظهار كرد براي سال 91، هدف‌گذاري كرديم كه اصلاح فرايند انجام كار و الكترونيكي شدن 200 خدمت صورت بگيرد كه در اين راستا بر اين امر به دستگاه‌هاي مختلف ابلاغ شده است.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه در اين اقدام، اخذ فرايند پر مراجعه توسط مردم با كمك دستگاه‌ها را شناساسي كرديم تا فرايند انجام آن‌ها به‌منظور دسترسي آسان‌تر مردم به خدمات دولتي به ويژه مواردي كه كار جنبه استعلام و دريافت جواز دارد، كوتاه‌تر شود.

معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري گفت:‌ در صورت امضاي تفاهم‌نامه بين دفاتر پيشخوان با دستگاه‌هاي مربوطه امكان ارائه خدمات توسط اين دفاتر فراهم مي‌شود.

به گفته او، بسياري از دستگاه‌ها خدماتشان را از طريق وبگاه خود يا پرتال iranmardom.ir ارائه مي‌دهند.

بزرگيان با بيان اين‌كه در راستاي نوسازي و تحول نظام اداري بحث‌هاي ساختاري ادامه دارد، خاطرنشان كرد: اخيرا هم با تغيير معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني، كارهايي كه در ارتباط با عملياتي شدن سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبري در سال 89، جلساتي برگزار شده و به سمتي پيش مي‌رويم كه آن سياست‌ها به وسيله دستگاه‌ها در قالب كميسيون‌هاي اجرايي بتوانيم محقق كنيم.

به گفته او چگونگي تغيير ساعات اداري در ماه رمضان از اختيارات هيات وزيران است و اگر موردي باشد، ابلاغ مي‌شود.

معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري در پاسخ به اين‌كه آيا استخدام‌ها در سال جاري مغايرتي با كوچك شدن دولت ندارد؟ گفت: طبق قانون مديريت خدمات كشوري به ازاي خروج هر يك نيروي مشاغل حاكميتي، ورود يك نيرو را به مجموعه دولت خواهيم داشت كه درباره مشاغل تصدي‌گري به ازاي خروج سه نفر يك ورودي را خواهيم داشت كه زمينه كاهش نيروي انساني در بخش تصدي‌گري را فراهم مي‌كند.

ایسنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► تحریم؛ بهانه‎ای برای توجیه کم‎کاری در کنترل گرانی!؟
زندگی و پول خرج کردن تهرانی ها از نگاه یک خارجی ◄

مطالب مرتبط
بنر