پذيره‌‏نويسي بانک گردشگري به زودي آغاز مي‌‏شود

سه شنبه ، 14 آبان 1387 ، 15:46

 

 بانکی: اسفنديار رحيم مشايي اعلام کرد: با موافقت رييس کل بانک مرکزي به زودي پذيره‌‏نويسي براي بانک گردشگري آغاز مي‌‏شود.معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا گفت: آقاي بهمني، رييس کل بانک مرکزي موافقت خود را با تاسيس بانک گردشگري اعلام کرد و با توجه به اينکه اقدامات لازم براي تاسيس بانک گردشگري آغاز شده است، پذيره‌‏نويسي براي راه‌‏اندازي اين بانک به زودي آغاز خواهد شد.

وي افزود: براي تأسيس اين بانک 13 گروه سرمايه‌گذاري به تفاهم رسيده‌اند و قرار است در مرحله نخست به طور مستقيم 60 درصد سهام به بخش خصوصي، 10 درصد بخش عمومي و 30 درصد به صورت پذيره‌نويسي و عرضه سهام به مردم داده ‌شود و سهم دولت در اين بانك صفر است.مشايي تصريح کرد: پيشرفت در صنعت گردشگري هر كشوري منوط به دو عنصر دولت و سرمايه‌گذاري آن براي ايجاد بستر به منظور فعاليت بخش خصوصي است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري عنوان داشت: بخش خصوصي براي ورود به عرصه سرمايه‌گذاري محتاج حمايت‌هاي دولتي و نهادهاي مالي است و بدون حمايت‌هاي نهادهاي مالي كه همان بانك‌ها هستند، اساساً نمي‌شود انتظار داشت كه بخش خصوصي استقبال خوبي از سرمايه‌گذاري داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، بخشي از سرمايه اوليه اين بانک که رقم آن حدود 350 ميليارد تومان اعلام شده؛ قرار است از طريق پذيره‌‏نويسي عمومي تامين شود. براساس اطلاعات موجود، سهام‌‏داران اصلي اين بانک فعالان بخش‌‏هاي هتلداري، گردشگري و همچنين تعدادي از سازمان‌هاي فعال در زمينه گردشگري خواهند بود.

منبع:خبرگزاری ایلنا

► تعيين كارمزد 3‌هزار توماني براي استفاده از چك رمزدار بين بانكي
دیگر "چشم بسته" به بانکها منابع نمی دهیم ◄

مطالب مرتبط
بنر