پول تان را درست خرج کنید

چهارشنبه ، 6 فروردين 1393 ، 12:19


درست خرج کردن پول بسیار مهمتر و از پول درآوردن است پول به سختی به دست میآید و به راحتی خرج میشود. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مطالب زیر به شما کمک میکند تا پول تان را بیهوده هدر ندهید.


1-در طول سال چند عدد سی دی یا دی وی دی میخرید و سال به سال هم از آنها استفاده نمیکنید؟ یا کتاب، مجله، ابزارآلات، تجهیزات ورزشی و هزاران چیزهای کوچک و بزرگ دیگری هستند که شما روزی بابت آنها پول پرداخت کردید اما در حال حاضر آنها را در انباری نگه میدارید و استفاده نمیکنید. اگر میتوانید این وسایل را از دیگران هم قرض بگیرید پس دیگر لازم نیست خودتان آن ها را تهیه کنید با این کار بخشی از پولتان حفظ میشود شاید همیشه به این بزار آلات و تجهیزات نیاز نداشته باشید پس میتوانید آنها را قرض بگیرید و پس از رفع حاجت آنها را پس بدهید. اما اگر میخواهید این وسایل را قرض بگیرید و دیگر پس ندهید یا احتیاج روزانه به آنها دارید پس بهتر است خودتان آنها را تهیه کنید.


2-یکی از دغدغه های زندگی تهیه مسکن است خیلی از افراد هستند که برای تهیه مسکن وام میگریند و ماهانه باید اقساطش را بپردازند دانستن چگونگی پرداخت این اقساط در کنار دیگر هزینه های زندگی امر مهمی است. اگر بتوانید سالانه ذخیره ی اندکی را از صرفه جویی هایی که می کنید جمع آوری کنید شاید بتوانید این اقساط را جلوتر از موعد پرداخت کنید. گاهی پیش می آید که هزینه ها توان پرداخت اقساط را از افراد میگیرد پس با این پس اندازها میتوانید کارتان را جلو بیندازید. بازپرداخت وام ها معمولا 5 تا 6 سال به طول می انجامد گاها افراد ترجیح میدهند وام شان طولانی و مبلغ ماهیانه اقساطشان کمتر باشد و یا بلعکس این ها بستگی به توانایی اقتصادی افراد دارد. اگر نمی توانید اقساطتان را در کوتاه مدت بپردازید باید هنگام دریافت وام اقساطتان را طولانی کنید شاید کمی از بار پرداخت قسط از روی دوشتان برداشته شود و فشار اقتصادی نداشته باشید.


3-داشتن اعتبار بانکی بسیار اهمیت دارد. وام ها اغلب نیاز به ضامن دارند اما اعتبار بانکی برای شما پشتوانه به حساب می آید شاید مبلغ ان هم کم باشد اما بدانید که با پس انداز نه تنها میتوانید سود دریافت کنید بلکه به اعتبارتان هم افزوده میشود. کارت اعتباری را فراموش نکنید حداقل یک کارت اعتباری داشته باشید این کارت ها مثل پول نقد هستند، البته گاهی افراد میپندارند این کارت ها نامحدودند و میتوان تا هر اندازه با آنها خرید کرد اما دقیقا این کارت ها برای اهدافی مثل استفاده ی کمتر از پول نقد و صرفه جویی به کار گرفته شدند.


4-برای آنچه که نیاز دارید پول خرج کنید تا آنچه که در بازار است. سرپرست خانواده صرفا به این دلیل که نان آور خانواده است نباید متحمل فشار اقتصادی باشد خوب است بدانید که اولین و بزرگترین قانون پول خرج کردن برای مواقع ضروری است نه اینکه هرچه را که دیگران دارند ما هم بخریم اگر همه ی ما اصول خرج کردن پول را بدانیم شاید در آینده نیاز به قرض و وام و... نداشته باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آنچه لازم است درباره "قولنامه" بدانیم
صنایع دستی در زمره جوایز بانکی قرار می‌گیرد ◄

مطالب مرتبط
بنر