مابه‌‏التفاوت نرخ ارز به دريافت‌‏کنندگان تسهيلات بر مبناي يورو بخشيد مي‌‏شود

چهارشنبه ، 11 دی 1387 ، 13:32

رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد: با تصميم بانک مرکزي مابه‌‏التفاوت نرخ ارز از دريافت کنندگان تسهيلات از حساب ذخيره ارزي بخشيده مي‌‏شود.

محمود بهمني  درباره نتايج نشست‌‏هاي بانک مرکزي با وزراي صنايع و معاون و کار و امور اجتماعي براي حل مشکل توليدکنندگان اظهار داشت: بانک مرکزي به رونق توليد مي‌‏انديشد بر اين اساس تصميم گرفته شد تا براي جبران بخشي از مشکلات توليدکنندگان و رفع موانع توليد طرح‌‏ها و پروژه‌‏هايي که در گذشته گشايش اعتبار اسنادي براساس يورو از محل حساب ذخيره ارزي کردند و نرخ يورو با افزايش دو برابري مواجه شد، مورد بخشودگي قرار بگيرند.


وي افزود: اين بخشودگي و تفاوت کاهش ارزش را در شرايطي اعمال مي‌‏کنيم که دريافت‌‏کنندگان وام با نرخ گذشته به سرعت بدهي‌‏هاي خود را تسويه کنند و حساب‌‏هايشان را ببندند.


رئيس کل بانک مرکزي تصريح کرد: در وام‌‏هاي جديدي که در اختيار متقاضيان بخش توليد قرار مي‌‏گيرد نيز مقرر شده تا کنترل و نظارت بر تمام اين طرح‌‏ها صورت بگيرد.
وي ادامه داد: اين کنترل و نظارت شامل تمام طرح‌‏ها از جمله طرح‌‏هاي زودبازده و طرح‌‏هايي که مدت زمان بيشتري براي بهره‌‏برداري از آنها نياز است، اعمال خواهد شد.
بهمني يادآور شد: اين تفکيک از ابتدا هم وجود نداشته و بانک‌‏ها براي همه طرح‌‏هاي رسيده ابتدا توجيه فني و اقتصادي آن را بررسي خواهند کرد.


رييس کل بانک مرکزي با بيان اينکه نبايد هيچ طرح و پروژه‌‏اي داراي انحراف باشد، خاطرنشان کرد: اعتقاد من اين است که هيچ طرح يا پروژه‌‏اي نبايد انحراف داشته باشد و منابعي که تزريق مي‌‏شود بايد دقيقاً به مصرف خود پروژه برسد برهمين اساس بانک‌‏ها نظارت بيشتري بر نحوه اعطاي منابع به طرح‌‏ها و پروژه‌‏ها خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایلنا

► انتشار اوراق مشارکت بازخواني بحران آمريکاست
بانک ملي يک هزار خودپرداز جديد نصب مي‌‏کند ◄

مطالب مرتبط
بنر