با شاغل دانستن دانشجویان و خانم‌های خانه‌دار مشکل بیکاری حل نمی‌شود

يكشنبه ، 6 بهمن 1387 ، 12:42

معیارهای غیرمعمول مرکز آمار ایران برای محاسبه نرخ بیکاری در کشور که طی روزهای گذشته خبرساز شده است،‌ موجب انتقاد بسیاری از ناظران و اصحاب رسانه‌ها شده است.

بنابه گزارش خبرنگار ما،‌ از جمله این انتقادات، روزنامه خراسان در شماره روز یکشنبه خود در یادداشت کوتاهی با عنوان «صداقت در اعلام كاركردها» ضمن انتقاد از این شیوه آمار دهی می‌نویسد: «تبیین دقیق و صریح و صادقانه كارهای انجام شده خود كفایت می كند و نیازی نیست كه به دلیل بزرگ نمایی یا برعكس برای كوچک نشان دادن مشكلی مانند بیكاری، دانشجویان و خانم‌های خانه دار را شاغل قلمداد كنیم»!

 اعلام نرخ بیکاری این روزها درگیری های بسیاری را ایجاد کرده به نحوی که  منجربه به درگیری تلویحی وزیر کار و رئیس بانک مر کزی شد به نحوی که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که به هیچ وجه وزارت کار را در جایگاهی نمی داند که به شبهات آنها پاسخ دهد.

خراسان ادامه می‌دهد:‌«اصولا نیازی نیست كه آماری را با كمی اغراق یا غش در معامله (ارسال پیام به مخاطب) اعلام كنیم ... به راستی آیا با كاهش صوری یك مشكل و یا اغراق در خصوص یك دستاورد از واقعیت چیزی كم یا به آن افزوده می‌شود»؟

این روزنامه در پایان نتیجه می‌گیرد: «(با این روش) فقط ممكن است تصمیم‌گیری‌ها به انحراف كشیده شود! لذا ضمن تاكید بر اعلام توفیق‌ها باید پذیرفت كه ناراستی در اطلاع رسانی، ذهن مخاطب را برای مدت مدیدی برای اخبار صحیح هم به چالش می‌كشاند. این طور نیست»؟!

منبع: روزنامه خراسان

► شرايط پرداخت وام به دانشجویان عمره گزار
آغاز واگذاری بانکها از 23 بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر