اعلام شرایط تعاونی های اعتبار تا هفته آینده

سه شنبه ، 5 خرداد 1388 ، 14:21

 

بانك مركزي تا هفته‌ آينده شرايط مورد نياز براي گرفتن مجوز تعاوني‌هاي اعتبار را به اتحاديه اعلام خواهد كرد.

عنايت الله صانعي ـ مديرعامل اتحاديه‌ تعاوني‌هاي اعتبار استان تهران ـ‌  اظهار كرد:‌ در پي ابلاغ بانك مركزي براي انطباق تعاوني‌هاي اعتبار با شرايط بانك مركزي، دستورالعمل‌ها و اطلاعات لازم را در اين زمينه جمع آوري و بخشي از آن را اعلام كرده‌ايم. هم اكنون در حال رايزني و هماهنگي با بانك مركزي هستيم تا مراحل دقيق تطبيق شرايط تعاوني‌هاي اعتبار با شرايط بانك مركزي طي شود.

وي افزود: بانك مركزي قول مساعد داده است تا هفته آينده موارد مورد نياز را براي گرفتن مجوز تعاوني‌هاي اعتبار به ما اعلام كند.

صانعي تصريح كرد: در بحث انطباق شرايط يك مساله تغيير اساسنامه و تغيير سرمايه و موضوع ديگر تغيير سهامداران آن دسته از تعاوني‌هاي اعتباري است كه اعضاي هيات مديره يا سهامدارانشان كم است.

مديرعامل اتحاديه‌ تعاوني‌هاي اعتبار استان تهران افزود:‌ تاكنون اساسنامه‌ها و دستورالعمل چگونگي تشكيل مجامع تعاوني‌هاي اعتبار و مراحلي كه بايد در بخش تعاون طي كنند را آماده كرده‌ايم.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري جلساتي با اداره كل تعاون استان تهران ياد‌آور شد: در خواست ما از اداره كل تعاون اين است كه تعاوني‌هاي اعتبار را به هر نحو ممكن به سمت اتحاديه سوق بدهند؛ زيرا ما خواهان حل مشكل تعاوني‌هاي اعتبار هستيم و نمي‌خواهيم كه آنها دچار لطمه و آسيب شوند.

صانعي در پايان گفت:‌ در حال حاضر منتظر پاسخ رسمي‌ بانك مركزي هستيم تا شرايط خود را به طرفيت از تعاوني‌هاي اعتبار و شرايط بانك مركزي را به عنوان بخش صدور مجوز، مورد انطباق قرار دهيم كه بلافاصله پس از حصول نتيجه رسما به تعاوني‌هاي اعتبار اعلام و ابلاغ خواهيم كرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► سیاستهای مالی نباید بر سیاستهای پولی حاکم باشد
سه دولت در ترازو ◄

مطالب مرتبط
بنر