کمک به دانش‌آموزان نیازمند، ترفند کلاهبرداران سایبری

يكشنبه ، 31 شهریور 1398 ، 11:18
به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در تشریح این موضوع اظهار کرد: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف با احساسات افراد در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی بازی نموده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در آستانه بازگشایی مدارس، مجرمان سایبری به بهانه جمع‌آوری کمک‌های نقدی به دانش‌آموزان نیازمند با انتشار پیام‌ها و تبلیغات‌هایی در شبکه‌هاى اجتماعى، با احساسات شهروندان بازی نموده و آن‌ها را در دام‌های خود گرفتار می‌سازند.

سرهنگ نصرتی گفت: در اینگونه کلاهبرداری‌ها، مجرمان سایبری کاربران را فریب داده و آنان را به سایت‌های جعلی طراحی شده جهت واریز وجوه، هدایت کرده و در نتیجه با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی، اقدام برداشت غیر مجاز می‌کنند.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد : به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نخورند و برای کمک به نیازمندان حتماً از طریق مراکز مربوطه اقدام کنند .
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.



► کلاهبرداری با ساخت درگاه جعلی برای دریافت شارژ رایگان
سایت "ثبت نام یارانه" جعلی است ◄

مطالب مرتبط
بنر