کلاهبرداری با ساخت درگاه جعلی برای دریافت شارژ رایگان

سه شنبه ، 2 مهر 1398 ، 13:03
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری یک نوجوان که با ایجاد درگاه بانکی جعلی با عنوان فروش شارژ رایگان و تبلیغات گسترده در این خصوص، اقدام به نفوذ به حساب کاربران و خالی کردن موجودی آن ها می کرد ، خبر داد .

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :سرهنگ "بیژن جنتی" فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتا شهرستان فردیس مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب ، پیگیری موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا شهرستان فردیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد در این روش از طریق درگاه جعلی و تبلیغات گسترده ، مالباخته اقدام به پرداخت ۲۰ هزار ریال برای عضویت در گروه به منظور ارسال شارژ رایگان سیم کارت های اعتباری کرده و از آن طریق اطلاعات حساب وی به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد : پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربر از طریق درگاه جعلی ایجاد شده، اطلاعات حساب قربانیان از این طریق هک شده و در ادامه ازطریق همراه بانک های مختلف اقدام به خالی کردن حساب ها می کرد و برای این که شناسایی نشود اقدام به خرید کارت های بانکی افراد معتاد کرده و پس از واریز وجه های سرقتی به کارت های بانکی خریداری شده، آن ها را برداشت می کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی نوجوانی شدند که اقدام به هک کردن اطلاعات حساب مالباختگان می کرد، که با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا شهرستان فردیس منتقل شد.

سرهنگ جنتی گفت: متهم که در مواجهه با مدارک و مستندات موجود چاره ای جز اعتراف نداشت به پولشویی و برداشت غیر مجاز از حساب ۱۵ نفر از شهروندان در سراسر کشور اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در خصوص شیوه و شگرد این هکر گفت: متهم در ابتدا اقدام به ساخت یک درگاه جعلی با موضوع شارژ رایگان کرده و با تبلیغ گسترده این درگاه جعلی در کانال های پر بازدید شبکه های مجازی ، افراد را ترغیب به عضویت در این کانال و خرید شارژ رایگان کرده و در مرحله بعد پس از نفوذ به اطلاعات حساب آن ها اقدام به برداشت موجودی حساب افراد از طریق خرید و برداشت وجه نقد می کرد.

وی با بیان این که تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم متهم ادامه دارد از شهروندان خواست : چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت های تلفن همراه می کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند .

سرهنگ جنتی در پایان گفت: هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم فضای مجازی مطلع شوند.

► فیشینگ با شگرد اشتغال در سایت‌های کاریابی خارجی
کمک به دانش‌آموزان نیازمند، ترفند کلاهبرداران سایبری ◄

مطالب مرتبط
بنر