برداشت پنهانی از حساب والدین با انگیزه ارتقاء بازی

سه شنبه ، 23 آذر 1400 ، 18:49

رئیس پلیس فتا استان همدان از کشف یک پرونده برداشت از حساب و دستگیری شخصی که برای افزایش سطح بازی بدون اطلاع به صورت اینترنتی از حساب مادر خود 17میلیون ریال برداشت کرده بود، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتا استان همدان در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


این مقام انتظامی افزود: با توجه به ارائه مستندات از سوی شاکیه و بابرسی‌های اولیه واقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد عامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکی فرزند وی می‌باشد که بصورت پنهانی اقدام به فعال سازی رمز دوم حساب والدین نموده و اقدام به خرید درون برنامه‌ای کرده است.


سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: پس از هماهنگی قضایی متهم در پلیس فتا حاضر و در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و انگیزه این کار خود  را افزایش سطح بازی اعلام داشت.


رئیس پلیس فتا همدان با اشاره به اعلام رضایت مادر پس از اینکه مشخص شد فرزندش متهم پرونده است، به والدین توصیه کرد: فضای مجازی دارای چالش‌ها و جذابیت‌های بسیاری بوده که کودکان و نوجوانان هنگام رویارویی با این فضا چنانچه مدیریت نشوند دچار آسیب‌های اجتماعی شده و در دام مجرمین سایبری گرفتار خواهند شد.


این مقام سایبری خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند با تماس با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.

► فرصت‌های تربیتی فضای مجازی برای والدین
درخواست واریز وجه از فالوورها به دنبال هک اکانت‌های اینستاگرام ◄

مطالب مرتبط
بنر