دستگیری عامل کلاهبرداری با رسید جعلی

چهارشنبه ، 27 بهمن 1400 ، 11:09

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی که با معرفی خود به عنوان خریدار در سایت‌های ثبت آگهی اقدام به خرید و ارائه رسید جعلی بانکی می کرد، خبر داد.


پايگاه اطلاع‌رسانی پليس ‌فتا: سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه شخصی به پلیس و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش در سایت دیوار فردی با وی تماس گرفته و پس از توافق اقدام به خرید و ارسال رسید بانکی واریز وجه 24 میلیون تومانی در پیام رسان واتس اپ کرده و وی نیز کالا را به خریدار ارسال و پس از چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه و جعلی بودن رسید شده است، که مراتب جهت تشکیل پرونده در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.


وی ادامه داد: کاراگاهان سایبری بلافاصله سرنخ‌های موجود را در جهت شناسایی متهم و کشف پرونده جمع آوری و با بررسی های لازم ضمن مشخص شدن محل اختفا وی، معلوم شد فرد خریدار کالای مورد نظر را در سایت دیوار جهت فروش آگهی نموده است.


سرهنگ قهرمان طالع اظهار داشت: ماموران با اقدامات فنی و پلیسی متهم را به همراه تجهیزات فنی، سلاح سرد و مقداری مواد مخدر در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و وی را جهت بازجویی به پلیس فتا انتقال دادند.


 رئیس پلیس فتا اردبیل عنوان کرد: پس از بازجویی مشخص گردید که مجرم دستگیر شده دارای سوابق متعدد سرقت و زندان بوده و اکنون نيز در مرخصي از زندان بسر می‌برد که پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.


قهرمان طالع در این خصوص هشدار داد: کاربران سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ثبت آگهی به هیچ وجه قبل از اطمینان از واریز وجه به حساب بانکی اقدام به ارسال و تحویل کالا به خریدار نکرده و همچنین در هنگام خرید نیز از پرداخت بیعانه به طرف مقابل خودداری نمایند.


 این مقام انتظامي در پایان گفت: هموطنان عزیز می‌توانند برای ثبت گزارشات خود با مراجعه به قسمت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و همچنین تماس با شماره 096380 این مرکز اقدام نمایند.

► وسوسه خرید فرش به قیمت کارخانه کلاهبرداری از آب درآمد
گروه هکر تعویض سیم کارت به دلیل سرقت پول دستگیر شدند ◄

مطالب مرتبط
بنر