مراقب کلاهبرداران سایبری در طول سفر اربعین باشید

چهارشنبه ، 8 شهریور 1402 ، 16:34

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در خصوص کلاهبرداری‌های متصور در طول ایام پیاده روی اربعین حسینی به زائرین هشدار داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در تشریح این خبر اظهار کرد: مجرمین سایبری از هر موقعیت و مناسبتی از جمله کمک به نیازمندان، ایام پیاده‌روی اربعین و ... سوء استفاده کرده و سعی در به دام انداختن افراد هستند. 


وی ادامه داد: جهت پیشگیری از گرفتاری در دام‌های پهن شده مجرمین سایبری در طول این ایام همواره باید با موضوعات بصورت آگاهانه برخورد کرده و به هشدار ارائه شده از سوی پلیس توجه گردد.


این مقام مسئول گفت: در طول مسیر پیاده روی شهروندان توجه داشته باشند که جهت شناسایی مسیر، به هیچ عنوان از منابع ناشناس اقدام به دانلود و نصب برنامه‌های مسیریاب ننموده و تنها از منابع معتبر نیازمندی‌های خود را دریافت کنند.


رئیس پلیس‌ فتا استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که زائرین باید به آن توجه نمایند عدم نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات حساس و مهم در گوشی‌های همراه می‌باشد.


سرهنگ نصرتی گفت: جهت جلوگیری از سوء استفاده از کارت‌های بانکی در طول مسیر از افشای رمز کارت بانکی به فروشندگان خودداری کرده و رمز را بصورت محرمانه نگه دارید.


این مقام مسئول به هموطنان گرامی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.ش

► چهار اشتباه رایج در رمز عبورها که هکرها از آن‌ها سوء استفاده کنند
وعده مهاجرت پس از دو سال انتظار، کلاهبرداری از آب درآمد ◄

مطالب مرتبط
بنر