ارتقاء سواد سایبری بهترین گام در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی است

يكشنبه ، 9 مهر 1402 ، 12:28

رییس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: مهمترین گام در پیشگیری از آسیب ها و خطرات فضای مجازی ارتقاء دانش اینترنتی و افزایش سواد رسانه ای شهروندان می باشد.


این مقام سایبری با اشاره به جرائم سایبری گفت: از آنجا که فضای سایبر یك فضای گسترده است و امکان وقوع جرائم متفاوتی در آن وجود دارد بنابراین كابران در سراسر جهان در معرض انواع آسیب ها و تهدیدات قرار دارند که با ارتقاء دانش اینترنتی خود می توانند آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.


این مقام انتظامی گفت: رشد روزافزون فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند، هر قشری را خواسته یا ناخواسته به فضای مجازی سوق داده است، بنابراین اگر کاربران سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو می‌شوند.هم چنین بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.


وی افزود: بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.


سرهنگ بهمنی گفت: توسعه آموزش امنیت سایبری در همه سطوح، تشویق بیشتر دانشجویان به پذیرفتن موضوعات STEM در سنین پایین، آموزش مصرف کنندگان و افراد مسن در مورد نحوه تشخیص و اجتناب از کلاهبرداری برای مدیریت چالشی که ما با آن روبرو هستیم، حیاتی هستند. فوریت و نیاز به ایجاد نیروی کار حرفه ای امنیت سایبری، برای یک دنیای سایبری امن و مطمئن از اهمیت بالاتری برخوردار است.


سرهنگ بهمنی گفت: جرایم نوظهور در فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است و تامین امنیت در فضای مجازی افزایش آگاهی و دانش سایبری کاربران از مخاطرات و آسیب‌های این فضا و مقابله با مجرمان سایبری از اولویت‌های پلیس فتا می باشد.


وی افزود: ما نباید از عملکرد خود راضی باشیم و باید تلاش خود را برای ایمن ماندن در اینترنت و تقویت مهارت‌های امنیت سایبری در جامعه دو برابر کنیم؛ این امر نه تنها برای مدیریت چالش‌هایی که امروز با آن روبرو هستیم، بلکه برای اطمینان از افزایش موج بعدی تهدیدهای ناشناخته و پیچیده که فردا منتظر ما هستند، ضروری است.


این مقام مسئول با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان برشمرد و از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا با شماره تلفن 096380 گزارش کنند.

 

► خرید از فروشگاه معتبر را جدی بگیرید
خرید های اینترنتی را با ملاحظات امنیتی لازم انجام دهید ◄

مطالب مرتبط
بنر