خرید های اینترنتی را با ملاحظات امنیتی لازم انجام دهید

دوشنبه ، 10 مهر 1402 ، 12:28

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت:شهروندان در خرید های اینترنتی خود نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند تا در دام سودجویان سایبری گرفتار نشوند.


سرهنگ سعید تجری اظهار داشت: امروزه مردم برای تهیه مایحتاج زندگی خود علاوه بر مراجعه حضوری در فروشگاه ها و مراکز خرید، از فضای مجازی نیز برای خریدهای خود اقدام کرده و اقلام مورد نیاز خود را از این طریق تهیه می کنند.


وی افزود: مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف شوم خود از فرصت های پیش آمده سوءاستفاده کرده و با دادن وعده‌ها و تبلیغات دروغین در شبکه های اجتماعی مانند حراج پوشاک بدلیل تغیر فصل،تخفیف‌های باور نکردنی و  عنوان دیگر از کاربران این فضا کلاهبرداری می کنند.


این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان حتماً در خریدهای آنلاین خود هوشیار بوده و به آگهی‌های منتشر شده دقت بیشتری داشته باشند و از فروشگاه‌های اینترنتی که  دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید نمایند چرا که فروشگاه‌های دارای اینماد ملزم به رعایت قوانین می‌باشند.


سرهنگ سعید تجری گفت: برخی از فروشندگان با درج تبلیغات کذب در سایت های واسط درخواست واریز بیعانه برای تحویل کالا را دارند اما کاربران باید دقت داشته باشند تا زمانی که جنس مورد نظر تحویل آنان نشده است و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت نکنند.


این مقام مسئول گفت: شهروندان به هیچ وجه اطلاعات کارت بانکی خود اعم از شماره کارت، رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضاء را در درگاه های جعلی وارد نکنند و حتما قبل از وارد کردن اطلاعات بانکی از صحت و جعلی نبودن درگاه پرداخت اطمینان حاصل نمایند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.


رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت : شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir  بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► ارتقاء سواد سایبری بهترین گام در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی است
اشتراک بازی آنلاین، حساب مشترک موردنظر را خالی کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر