خرید از فروشگاه معتبر را جدی بگیرید

سه شنبه ، 11 مهر 1402 ، 13:33

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن هشدار در خصوص فروشگاه‌های آنلاین نامعتبر و کلاهبرداری باقیمت‌های نازل و وسوسه کننده، از کشف پرونده‌ 100 میلیونی کلاهبرداری خرید تلفن همراه در فضای مجازی خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ‌دوم فرهاد شاطری رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های نامعتبر و ناشناخته همیشه بوی کلاهبرداری می‌دهد و در پی مراجعه شهروندی اراکی با مرجوعه‌ی قضایی یک‌صد میلیون ریالی کلاهبرداری خرید تلفن همراه در فضای مجازی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


این مقام مسئول افزود: با توجه به واریز وجه طی سه مرحله توسط شاکی و گذشت زمان نسبتاً طولانی از هنگام ثبت سفارش تا ثبت شکایت، پیگیری وجه کلاهبرداری شده و روند رسیدگی به پرونده کمی مشکل به نظر می‌رسید اما بلافاصله پس از تکمیل پرونده و تحقیقات اولیه، اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس سرنخ‌هایی از متهم اصلی پرونده را به دست آورد.


سرهنگ شاطری بیان کرد: در پی تکمیل تکه‌های پازل پرونده‌ی کلاهبرداری و انسداد حساب‌های مجرمانه، متهم به هویت مشخص دریکی از استان‌های شمالی شناسایی و با مجوز قضایی وجه کلاهبرداری شده به شاکی اراکی بازگردانده شد و متهم نیز برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی گردید.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های رایانه‌ای عدم اعتماد به افراد ناشناس و سایت‌های نامعتبری است که باقیمت‌های بسیار پایین و وسوسه کننده به دنبال سوءاستفاده‌های مالی از کاربران هستند و باکمی دقت می‌شود از ضررهای مادی و معنوی کاربران جلوگیری کرد.


اين مقام انتظامي در پایان بیان داشت: هم‌وطنان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند به‌صورت 24 ساعته با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 در تماس باشند و از مشاوره و خدمات پلیسی بهره‌مند گردند.


منبع

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

► پیامک جعلی سهام عدالت برای شاکی 780 میلیون ریال آب‌خورد
ارتقاء سواد سایبری بهترین گام در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی است ◄

مطالب مرتبط
بنر