دستگیری عامل تهدید کننده به انتشار تصاویر خصوصی مادر و دختر در فضای مجازی

شنبه ، 29 مهر 1402 ، 18:51

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری جوان 21 ساله که با اغفال دختر بچه 8 ساله اقدام به اخاذی و تهدید به جهت انتشار تصاویر خصوصی خانوادگی آنها می‌کرد ،خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه یک خانم با حالتی پریشان به این پلیس با طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به تهدید به جهت انتشار تصاویر خصوصی خانوادگی بنده و دخترم میکند که این کار باعث سلب آسایش از زندگی‌ام شده است و در این خصوص درخواست رسیدگی را داشت که با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی افزود: طی انجام اقدامات اولیه مشخص گردید دختر بچه 8ساله‌ شاکی حین بازی آنلاین با متهم به عنوان همبازی وارد چت شده و به درخواست متهم تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را برای متهم اسال میکرده، در انتها شروع به اخاذی و تهدید دختربچه و خانواده وی به انتشار عکس‌ها در فضای مجازی میکند، که در ادامه متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.


این مقام مسئول ادامه داد: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شده اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات به دست آمده توسط کارشناسان این پلیس لب به اعتراف گشود و هدف خود از انجام این عمل مجرمانه را سوءاستفاده مالی بیان کرده و از این عمل خود ابراز پشیمانی نمود که پرونده به جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.


سرهنگ سلطان آبادی خاطر‌نشان کرد : با برقراری ارتباط صمیمی با کودکان و نوجوانان خود در محیط خانوادگی، مراقب رفتارهای فرزندان خود در فضای مجازی باشید و قوانین حضور در فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی را به فرزندان خود آموزش دهید.


رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران به عموم مردم توصیه کرد: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر نوع فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق نشانی سایت پلیس‌ فتا به آدرس الکترونیکیhttps:‎//csirc.cyberpolice.gov.ir/admin بخش گزارش های مردمی و یا با شماره 096380  مربوط به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

► دستگیری عامل تهدید کننده به انتشار تصاویر خصوصی مادر و دختر در فضای مجازی
مراقب پیامک های جعلی سهام عدالت باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر