گردشگری/ جاذبه های گردشگری سامویی

يكشنبه ، 3 آذر 1392 ، 06:38

جزیره سامویی یکی از بی نظیرترین نقاط تایلند و ناحیه ای بکر و گرمسیری با سواحل شنی سفید و آب های درخشان خلیج تایلند است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، این جزیزه تازه ترین مقصد گردشگران تایلند شده و علاوه بر آن در جهان نیز به عنوان استراحتگاهی آرام و زیبا شناخته شده است .

موقعیت جغرافیایی

جزیره سامویی در سواحل شرقی تایلند، در 685 کیلومتری بانکوک و در خلیج تایلند قرار دارد. از شرق به غرب این جزیره رشته کوهی کشیده شده است.

آب و هوا

سامویی دو نوع آب و هوا دارد یکی گرم و خشک و دیگری بارانی. فصل گرم و خشک البته بسیار بیشتر طول می کشد چون تنها در ماه نوامبر است که در این جزیره باران می بارد و بقیه ماه های سال هوا گرم و خشک است.

دیدنی ها

مجسمه بودا


این مجسمه بزرگ بودا در جزیره سامویی واقع شده است و یکی از زیباترین جاذبه های این جزیره بکر به شمار می آید.

 

صخره های پدربزرگ و مادربزرگ

کی از مکان های دیدنی و جالب جزیره سامویی، صخره های پدربزرگ و مادربزرگ هستند که در ساحل لامای در شرق سامویی واقع شده اند. داستان این صخره ها از این قرارست که زن و مردی با پسر خود زندگی می کردند و زمانی که تصمیم گرفتند که برای پسرشان زن بگیرند به شهر دیگری در ۴۰۰ کیلومتری شهر خود رفتند اما در راه دریا توفانی شد و آنها که شنا بلد نبودند غرق شدند و تبدیل به صخره هایی شدند که تا الان باقی است.

 

مزرعه مارهای سامویی

مزرعه مارهای سامویی که در آنجا صدها هزار مار سمی و غیر سمی زیبا پرورش و حفاظت می شود.

 


مراکز غواصی سامویی

یکی از مهمترین تفریحات و سرگرمی ها در جزیره سامویی غواصی (Diving) است. در این جزیره امکانات و ابزار غواصی برای کشف شگفتی های زیر آب مهیاست و بهترین مربیان و تجهیزات با بالاترین حد استانداردها و ایمنی در خدمت توریست های سامویی قرار دارد تا از تور و سفر خود کمال لذت را ببرند .

مراکز خرید

اگر به دنبال خريد سوغاتي هستيد در مرکز خريد چاونگ سامويي شما بوتيك ها و جواهر فروشي هاي بسياري مي بينيد و لباس هايي كه با دست كار شده اند را مي توانيد خريداري کنيد .

حمل و نقل عمومی

سامویی دارای فرودگاه بین المللی است و روزانه پروازهایی از شهر بانکوک و دیگر شهرهای مهم جنوب شرق آسیا به مقصد سامویی و برعکس صورت می گیرید. با قایق هم می توان به سامویی رسید.

در داخل جزیره هم می توان برای رفت و آمد اتومبیل یا موتور اجاره کرد. البته تاکسی هست اما کرایه اش بالاست.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری رم
گردشگری/ جاذبه های گردشگری وارنا ◄

مطالب مرتبط
بنر