تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۰ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 11 خرداد 1394 ، 08:45

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار همچنان در اکثر گروه ها و نمادها کم حجم و منفی و یا  با گرایشی منفی دنبال گردید. در این بین، گروه ماشين آلات و دستگاه‌هاي برقي، مواد و محصولات دارويي، گروه محصولات غذايي و آشاميدني به جز قند و شكر، گروه رايانه و فعاليت‌هاي وابسته به آن (در کل سهام کوچک) با اقبال بیشتر و گرایشی مثبت تر مواجه گردیدند.

در گروه  برقی، بترانس با دادوستدهای حجم دارتر از روزهای گذشته و در سایه دعوای مدیریتی مجدد و در نهایت صف خرید و رشد قیمتی مواجه گردید. امری که با فعال شدن مجدد نوسانگیرها و رشد چند روزه نماد آن می تواند پر ریسک تلقی گردد. البته شرایط مناسب بنیادی، برنامه  افزایش سرمایه و وصول بخشی از مطالبات و بخصوص کمررنگ شدن تحریم ها، می تواند سهم را در مرکز توجه قرار دهد.

در گروه ساختمانی وساخت و ثاباد و در گروه دارویی داسوه و دکوثر و در گروه آی تی رانفور و رتاپ و در گروه غذایی غاذر و غپاک اکثرا مثبت و با صف خرید به کار خود پایان دادند. اما در گروه ها با شناوری بیشتر و اصطلاحا بزرگتر همچون خودرویی حتی با گزارش مثبت نماد خودرو و بهبود روبه رشد تولید و فروش  محصولات آن همچنان دادوستدهای متعادل با گرایشی منفی حکمفرما بود.

در این بین نماد خبهمن امروز اکثرا دادوستدهای متعادلی را تجربه نمود. گروه بانکی نیز همچون گروه خودرویی و البته تحت حمایت های ناکافی سهامداران عمده به کار خود پایان دادند. در گروه سیمانی علی رغم افزایش هزینه های حمل و نقل و در نتیجه افزایش بهای تمام شده و فشار مضاعف بر صنایع انرژی بر، دادوستدهای متعادل با گرایشی مثبت و حتی صف خرید پرحجم در نماد سپاهان را نظاره گر بودیم به طوریکه بعد از مدتها ریزش صنعت خاکستری نوسانات مثبت را نیز تجربه نمود .اما اقبال مذکور به نظر بسیار زودگذر خواهد بود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۱۰ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد گروه بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر