تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۷ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 30 خرداد 1394 ، 08:18

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.


شروع بازار طبق انتظار مثبت و با رشد قیمت ها در اکثر گروه ها دنبال گردید و با گذشت زمان دادوستدها برخلاف انتظار با ادامه افزایش محسوس تقاضا عمدتا از سوی حقیقی ها، اکثر گروه ها و نمادها مثبت و صف خرید شدند که در این بین گروه هایی که مستقیما از توافق هسته ای منتفع می شوند همچون گروه خودرویی، بانکی، لیزینگی، حمل و نقل و تجهیزاتی از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

البته خبرهایی همچون آمادگی آمریکا برای لغو تحریم ها همزمان با اعلام توافق هسته ای به نقل از خبرگزاری نیویورک تایمز نیز بر روند مثبت بازار  بی تاثیر نبود. در این بین نکته قابل تامل و البته منفی، فروش های پر حجم حقوقی ها و خرید های حقیقی ها بخصوص دراین چند روز مثبت بازار بود و امیدواریم حداقل این بار حقوقی ها با فروش های پرتعداد، خریدهای چند روز پیش  در قیمت های منفی را به دید نوسانگیری پاسخ ندهند و با این رویه مجددا جو بی اعتمادی را افزایش ندهند.

در گروه پالایشگاهی، شاهد توقف تمامی نمادهای این گروه بودیم به نقل از خبرگزاری ها، توقف نمادهای این گروه، با توجه به لزوم بررسی‌ها به منظور اثر صورت‌حساب نرخ فروش نفت خام، رخ داده است.

همچنین شاهدجمع آوری مکرر صف فروش و دادوستدهای پرحجم شنفت و معاملات منفی نماد همراه علی رغم معاملات مثبت بانک سینا و اخابر بودیم. در گروه استخراج کانه هاي فلزی نماد کاما،  اکثر نمادهای گروه ماشين آلات و دستگاه‌هاي برقی همچون بکام و بترانس اکثر نمادهای گروه سيمان، آهك و گچ همچون سفارس و سهگمت، در گروه استخراج زغال سنگ کشرق از معدود گروه ها و نمادها منفی امروز بودند و بقیه گروه ها اکثرا در قالب جو مثبت بازار مثبت به کار خود پایان دادند. همچنین شاهد بازگشایی موفق بیمه دانا، ختوقا وکروی بودیم.

تعدیل منفی خاور عمدتا به دلیل افزایش چشمگیر هزینه های مالی، و تقسیم سود مناسب(70%) مبین با پرداخت در 15تیرماه در بازار امروز رخ داد. از دیگر رویدادهای مهم امروز می توان به خبر رییس جمهوری مبنی بر تصویب آیین نامه های رفع موانع تولید در جلسه امروز هیات دولت،  احتمال تک نرخی شدن نرخ انواع ارز اینبار از زبان رئیس بانک مرکزی(ایسنا) و تاثیر فراوان آن بر شرکت های مصرف کننده ارز مبادله ای و صادر کننده محصولات، جو احتیاط سرمایه گذاران و معامله گران بین المللی (بازارهای جهانی) به علت نتایج نشست بانک مرکزی امریکا اشاره نمود.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۳۰ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد مارگارین ◄

مطالب مرتبط
بنر