تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۶ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 27 خرداد 1394 ، 08:18

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، گروه پالایشگاهی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین گروه های بازار سرمایه، شروعی متعادل با گرایش مثبت را تجربه کرد که در ادامه دادوستدها با افزایش محسوس خریداران، اکثرا با رشد قیمتی مواجه گردیدند.

در این بین گروه های خودرویی و بانکی و در ادامه اکثر گروه ها و نمادهای بازار سرمایه در سایه جو مثبت اما کم حجم بازار، رشد قیمتی و دادوستدهای مثبتی را تجربه نمودند.

علاوه بر جذاب بودن قیمت ها به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی محکم، سیگنال های مثبت برخی مقامات داخلی و خارجی مذاکره کننده در پرونده هسته ای بر روند مثبت بازار امروز بی تاثیر نبود.  اما فعلا با توجه به عدم افزایش حجم دادوستدها، استمرار رشد قیمت ها با تردید همراه است.

در گروه بانکی، بانک صادرات در درصدهای مثبت مجدداً مورد عرضه های سنگین حقوقی قرار گرفت. نمادهای وبانک، انصار، پارسیان، اقتصاد نوین با بی اقبالی فعالین بازار مواجه شدند و برخلاف جهت حرکت هم گروهی های خود، دادوستدهای منفی را تجربه نمودند. اما گروه خودرویی با اقبال بیشتری برخوردار بودند که در این بین قطعه سازان و لیزینگی با شرایط مثبت تری بکار خود پایان دادند.

گروه کاشی سرامیک، قندی و سیمانی از معدود گروه های اکثرا منفی امروز و گروه معدنی و روی و فلزات اکثرا متعادل با نوسانات محدود بکار خود پایان دادند که در این بین برخی تک نمادها همچون ذوب آهن، فولای، سخاش، کترام وقشیر از اقبال بیشتری برخوردار بودند. برای فردا در صورت عدم رخداد سیاسی خاص، شروعی مثبت و در ادامه متعادل را پیش بینی می نماییم.

از رخدادهای قابل تامل امروز به طرح کنگره امریکا می توان اشاره نمود.اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کردند که اگر تهران به دنبال موافقت واشنگتن با توافق هسته‌ای و کاهش تحریم‌ها است، باید ۳ زندانی آمریکایی را آزاد کند. همچنین شاهد افت مجدد قیمت های جهانی بودیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۶ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری بوعلی ◄

مطالب مرتبط
بنر