تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۸خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 18 خرداد 1394 ، 15:51

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع بازار در برخی گروه ها و نمادها همچون گروه حمل و نقل بواسطه احتمال لغو تحریم های صنعت کشتیرانی ایران از سوی اتحادیه اروپا اکثرا متعادل با گرایشی مثبت و در بقیه گروه ها اکثرا متعادل پیگیری شد اما با گذشت زمان دادوستدها مجددا با عقب نشینی محسوس خریداران، افت قیمت ها و منفی شدن اکثر گروه ها مواجه شدیم و در نهایت علی رغم قرار داشتن اکثر گروه ها و نمادها در سطوح حمایتی، روز منفی دیگری مشاهده گردید.

شاخص کل عمدتا تحت تاثیرمعاملات کشتیرانی در درصدهای مثبت ریزش شدید را تجربه نکرد. البته معاملات شخارک و شبندر نیز در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل مؤثر بودند و دادوستدهای مثبتی را تجربه نمودند. ازمعدود نمادهای مثبت امروز می توان به بازگشایی موفق با رشد حدود5% ذوب آهن و رشد حدود8% غشان، ولغدر و آکنتور اشاره نمود. آکنتور در خصوص بودجه تولید و فروش خود اعلام کرده با توجه به افتتاح خط تولید بردهای الکترونیکی و سابقه عملکرد شرکت این ظرفیت برای سال ۹۴ قابل دسترس می باشد.

همچنین در خصوص صادرات ۴۷۵ هزار دستگاه کنتور تک فاز به سوریه اعلام نموده قرارداد به امضای طرفین رسیده و فروش مزبور در پیش بینی سال ۹۴ لحاظ گردیده است. گفتنی است شرکت اعلام نموده در خصوص تامین مواد اولیه موفق به چانه زنی و تخفیفات شده است. از دیگر رخدادهای مهم امروز می توان به حجم بالای معاملات و جابجایی بلوک در گروه سیمانی و صف فروش خبهمن اشاره نمود. در گروه بنیادی محور دارو همچنان شاهد صف خرید در نمادهای دارو و شتهران بودیم.

دادوستدهای اکثر نمادهای این گروه بسیار کم حجم، متعادل و با گرایشی منفی دنبال شد. در این گروه خبرهایی مبنی بر احتمال موافقت سازمان غذا و دارو با افزایش ۵ تا ۱۵ درصدی برخی از اقلام دارویی از اول تیر ماه جاری و قابلیت تعدیل مثبت به گوش می رسد. در کل روز منفی، کم حجم و خسته کننده دیگری را پشت سر گذاشتیم و برای روزهای پیش رو در صورت عدم رخداد سیاسی و اقتصادی خاص و تا رسیدن به زمان ضرب الاجل توافق هسته ای، همین منوال  دادوستدها را باید نظاره گر باشیم.

البته با توجه به قرار داشتن برخی گروه ها و نمادها در سطوح حمایتی، بخصوص شرکت هایی با p/e پایین و نزدیک به 4 واحد، احتمالا با اندک نوسانات مثبت آنها بخصوص طی معاملات فردا و پس فردا مواجه شویم اما تا زمانی که حجم دادوستدها افزایش محسوس نداشته باشند، افزایش قیمت ها نمی تواند مستمر باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۸ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد آذرآب ◄

مطالب مرتبط
بنر