تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۹ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 20 خرداد 1394 ، 08:45

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

صف های فروش و ادامه ریزش قیمت ها همچنان در بازار امروز مشاهده می شد.  شرایط سخت این روزهای بازار، حتی در قیمت های بسیار نازل بازهم فروشنده های خسته را وادار به فروش در درصدهای منفی و فرار از بازار سرمایه نمود و اندک خریداران را به  عقب نشینی بیشتری وا داشته است.

به این ترتیب جو منفی، افراطی و در کل هیجانی فروش بیش از پیش در بازار القا شده است تا جایی که اکثر گروه ها و نمادهای دارای شرایط بنیادی مطلوب حتی درp/e های نزدیک به 3 و4 و با تقسیم سود مناسب و پرداخت سریع سود در فصل مجامع بازهم منفی بکار خود پایان می دهند.در این شرایط، اخبار مثبت و تعدیل های مثبت برخی شرکت ها سوخت و سطوح حمایتی شاخص کل و اکثر گروه ها یکی پس از دیگری شکسته میشود و انتظار میرود حداقل تا زمان اعلام نتایج نهایی پرونده هسته ای همین منوال دادوستدها را مشاهده نماییم تا با جذاب شدن بیش از پیش قیمت ها، خود قیمت ها محرک رشد کوتاه مدت را فراهم آورند.

در نماد اخابر قسط  به تاخیر افتاده توسط مجموعه مبین پرداخت گردید و فروش بلوک4.7 منتفی شد. در گروه ساختمانی خبر افزایش سرمایه ثتران و ثشرق و ابلاغ وام جدید مسکن و دستورالعمل اجرایی آن حتی با تسهیل شدن نحوه پرداخت، سوخت شد و این گروه نیز همسو با کلیت بازار با ریزش های قیمتی بکار خود پایان دادند. در گروه پالایشگاهی آغاز دور جدید مذاکرات با غول نفتی انگلیسی (شل) به نقل از مهر نیز از شدت افت گروه پالایشگاهی نکاست و این گروه نیز منفی بکار خود پایان دادند.

در گروه تجهیزاتی بخصوص برقی ها، گزارش مثبت بترانس سوخت شد و در کنار نماد بمپنا (بعد از مجمع سالیانه تقسیم سود) با افت قیمتی (حدود6%) بکار خود پایان دادند. در این بین بکام همچنان بارشد قیمتی چشم نوازی می نمود. گروه لیزینگی نیز با حمایت سهامدار عمده در نماد ولغدر و ولساپا مثبت دادوستد شدند. انتظار میرود فردا با رنج های مثبت برخی سهامداران عمده در گروه خودرویی و لیزینگی و بانکی بازاری متعادل تر از امروز را نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۱۹ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد شاخص کل بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر