تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 2 تیر 1394 ، 08:54

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع بازار در گروه خودرویی منفی، در گروه بانکی متعادل، در گروه پتروشیمی متعادل با گرایشی مثبت  و سیمانی ها ودارویی ها مثبت اما کم حجم دنبال گردید اما با گذشت زمان دادوستدها برخلاف انتظار با افزایش تقاضا و حجم معاملات جو مثبت تقویت شد و اکثر گروه ها و کلیت بازار مثبت ودر نهایت با رشد قیمتی بکار خود پایان دادند.

نکته قابل تامل فروش مجدد حقوقی ها اما با شیب کاهشی در چند روز اخیر بخصوص در گروه ها و نمادهای بزرگ و تاثیر گذاری همچون بانکی و خودرویی  می باشد. با توجه به تقویت خوشبینی ها از حصول توافق هسته ای به خصوص با برگزاری جلسات مختلف با طرفین اروپایی (به ویژه فرانسویی ها به عنوان تندرو ترین کشورهای طرف مذاکرات) سیگنال های خرید اما ضعیف از سوی فعالین بازار سرمایه صادر می شود که امیدواریم با پایان پرونده نفس گیر هسته ای، رشد قیمت ها مستمر باشد.

از نکات برجسته امروز، بازگشایی حدود34%  مثبت پالایشگاه تهران و رشد مجدد حدود10%مثبت آن تا اواخر بازار بعد از افزایش سرمایه بود. بازگشایی بقیه نمادهای گروه پالایشگاهی با دامنه محدود 5% مثبت با صف خرید علی رغم عدم شفاف سازی از سوی شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی و خود شرکت ها صورت گرفت. شفاف سازی از نوع  افزایش ابهام این گروه و البته رشد قیمت های آنها به رشد شاخص کل(رشد 465 واحدی) و بهبود بیشتر جو مثبت بازار انجامید.

در بازار امروز، اکثر گروه ها و نمادها، مثبت و رشد قیمتی را تجربه نمودند اما در این بین گروه سیمانی بخصوص نمادهایی همچون سشرق با معاملات پر حجم و صف خرید چشم نوازی نمودند و بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. در گروه بانکی که عنوان پر بیننده ترین، پر حجم ترین و پر تقاضا ترین گروه های بازار سرمایه را یدک کشیدند ، پست بانک و بانک دی بیشترین رشد قیمتی را تجربه نمودند و بانک پاسارگاد در سایه درخواست مجلسیان برای تحقیق و تفحص مجدد به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاملاتی متعادل را تجربه نمود.

در گروه پتروشیمی،  اوره سازان بخصوص شپدیس  و شیراز مثبت تر و پرتقاضا و نماد مبین با کاهش قیمت و معاملاتی منفی بکار خود پایان داد. در کل برای فردا نیز معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت و به همین منوال دادوستدها پیش بینی میشود و انتظار می رود با نزدیک شدن به زمان ضرب الاجل هسته ای با هیجانات بیشتر و افزایش دامنه نوسانات مواجه شویم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱ تیر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) ◄

مطالب مرتبط
بنر