وداع با کداک بعد از 133 سال+تصویر

چهارشنبه ، 5 بهمن 1390 ، 11:37

کداک برای خیلی ها تنها یک برند نیست، یاد آور خاطراتی است که دیگر تکرار نمی شود. شرکت کداک نخستین تولید کننده دوربین های عکاسی جهان نیست، اما مسلما یکی از مشهورترین آنهاست.

به گزارش بانکی دات آی آر, نخستین دوربینی که به کره ماه راه یافت یک کداک است که وظیفه تصویربرداری از بزرگترین رویداد قرن را برعهده گرفت.

کمپانی کداک با ظهور خود انقلاب بزرگی در صنعت عکاسی دنیا پدید آورد. درواقع این کداک بود که صنعت عکاسی را به صورتی که برای همگان قابل استفاده باشد به بازار جهان معرفی کرد.

شاید شما هم از این دوربین و تصاویری که برای شما به یادگار گذاشته خاطره های خوبی داشته باشید. اما کداک که روزگاری پیشرو عرصه های عکاسی بود  و با وجودآنکه نخستین دوربین عکاسی دیجیتال جهان را ساخت در دنیای دیجیتال خواب ماند.

 


شاید ۱۳۳ سال آنقدر طولانی بود که به یک کمپانی بزرگ مثل کداک احساس جاودانگی دست بدهد، اما سرعت تغییرات در دنیای تکنولوژی بی‌رحم‌تر از این حرف‌هاست و کداک شکست خورد.

شرکتی که روزگاری با اهدای 500 هزار دوربین مجانی به کودکان آمریکایی بسیاری از مردم جهان را با هنر عکاسی آشنا کرده بود، این روزها خود دست یاری به سوی دنیا درازکرده است.

البته این اعلام ورشکستگی لزوما به معنی تعطیلی شرکت کداک نیست و مسئولان شرکت گفته‌اند که اعلام ورشکستگی، خللی در ارایه‌ی خدمات به مشتریانشان به وجود نمی‌آورد و شرکت به فعالیت‌های تجاری خود طبق معمول ادامه می‌دهد، ولی با اعلام ورشکستگی فرصت آن را خواهند یافت که بدون نیاز به پاسخگویی به طلبکاران ساختار خود را از نو سازماندهی کنند.

آخرین تلاش های کداک در سال 2011 صورت گرفت و آنها کوشیدند تا با فروش دوربین های دیجیتال کسب و کار خود را حفظ کنند اما دیر شده بود و با وجودیکه 75 در صد از در آمد های خود را از فروش دوربین های دیجیتال بدست آوردند و امیدوار بودند تا در سال 2013 بتوانند روی پای خود بایستند اما عملا شکست خوردند.

دوربینهای کداک به عرصه خبرنگاری هم خدمات زیادی ارائه کرده اند


وقتی کداک به صورت رایگان به بچه ها دوربین می داد

 

تصویری بسیار قدیمی از موسس کداک

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► لیست پر تعطیلات ترین کشورهای جهان
تکلیف سیستم عامل ملی چه شد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر