8 ذره‌بینی که مدیران به وسیله آن شما را رصد می‌کنند!

سه شنبه ، 18 بهمن 1390 ، 08:52

مصاحبه استخدامی معمولا یکی از مراحل استخدام است که تا مدت ها در ذهن هر کارجویی می ماند و به راحتی قابل فراموش شدن نیست. اما در این میان کار زمانی سخت تر می شود که کارفرمای سخت گیری روبروی شما نشسته باشد!

 

به گزارش بانکی دات آی آر، برخی از کارفرمایان و مدیران برای اینکه ببینند، کارجویی که روبرویشان نشسته به اصطلاح "چند مرده حلاج است" از روش هایی استفاده می کنند که چندان برای شما قابل تشخیص نیست.

در این گزارش در مورد ترفندهایی صحبت می کنیم که می تواند به شما را در موفقیت در مسیر استخدام یاری کند.

1. سکوت مرموز

بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند به جای اینکه پشت سر هم از شما سوال بپرسند و شما هم معمولا به صورت تلگرافی! به آنها پاسخ دهید، دقایقی سکوت کنند تا شما خودتان هرچه خواستید، بگویید.

قرار گرفتن در موقعیتی پراسترس چون مصاحبه استخدامی، به ویژه اگر شرایط محیطی هم چندان خوشایند نباشد، بهترین آزمونی است که می تواند به مدیران در ارزیابی شما کمک کند.

 

2. رئیس پیشین

دیدگاه شما راجع به مدیر پیشین یا محل کار قبلی خود می تواند برای مصاحبه کننده فعلی بسیار مهم باشد. اینکه شما چرا از کار قبلی خود جدا شدید، چه نظری راجع به بالا دست خود داشتید و پرسش هایی از این قبیل، راهی برای محک زدن صداقت و راستگویی شماست.

 

3. نوع برخورد در موقعیت های سخت

اگر مدیری از شما بپرسد که در موقعیتی خاص که سخت هم هست، چه می کنید، در واقع می خواهد بداند، کارمند احتمالی آینده اش، از آن دست آدم هاییست که به مشکلات لعن و نفرین می فرستد یا برعکس جزو افرادی است که به دنبال راه حلی منطقی برای گشایش گره مشکلات است.

4. نحوه استفاده از ضمیر

معمولا کسانی که از توانایی های خود مطمئن هستند، در هنگام صحبت کردن از ضمایر اول شخصی یعنی "من" و "ما" استفاده می کنند.، در حالیکه آنهایی که اعتماد به نفس کافی یا توانایی و قابلیت لازم را ندارند، یا از ضمایر دوم شخص یا سوم شخص استفاده می کنند که بیشتر تمایل به استفاده از ضمایر سوم شخص دارند.

 

راستی قبل از خواندن 4 مورد بعدی ، توصیه می‌کنم نگاهی هم حتما به این لینک بیندازید ، در این لینک نکات جالبی در مورد استخدام در ایران خواهید خواند که هیچ جا به شما نگفته اند !

رمزگشایی از بازار استخدام در ایران و نحوه دقیق استخدام کارفرماها + جزئیات و ترفندها

 

خب حالا برویم سراغ 4 مورد بعدی:

5. نحوه استفاده از قیدها

استفاده از قیدها در صحبت کردن تا حدی نشان از این دارد که شخص مصاحبه شونده، توانایی لازم برای صحبت کردن را ندارد و تلاش می کند تا با استفاده از قیدهای متعدد، شکاف هایی را که میان صحبت کردنش ایجاد می شود، پر کند.

6. نحوه استفاده از فعل ها

زمان فعل بدین معنا که افعال کاربردی شما گذشته، حال یا آینده باشد هم می تواند راهکار دیگری برای ارزیابی شما در مصاحبه استخدامی باشد. کسانی که اعتماد به نفس و توانایی بالاتری دارند، از اینکه به عنوان نمونه فرض کنند در گذشته در موقعیت سختی قرار گرفته اند و آن را توضیح دهند، ابایی ندارند.


7. جملات معلوم و مجهول

استفاده از جملات مجهول اغلب از سوی کسانی اتفاق می افتد که می خواهند خود را زرنگ تر و باهوش تر از آنچه هستند، نشان دهند و این امر اصلا برای مدیر و مصاحبه کننده، خوشایند نیست. وقتی از جمله های معلوم استفاده کنند، بدین معناست که خودتان را در آن موقعیت قرار داده اید و این نوع ارزیابی می تواند برای مدیر مفیدتر باشد

 

8. همیشه و هرگز

از جمله مهمترین روش هایی که می توان میزان اطمینان یک شخص از خودش را ارزیابی کرد، دقت از میزان استفاده آن شخص از کلمات "همیشه" و "هرگز" است. آنهایی که زیاد به روی همیشه و هرگز تاکید دارند، مشخصا به توانایی خود اعتماد کامل ندارند.

 


این مطالب را هم از دست ندهید :
***********************************

کارفرماها چگونه با نگاه به اینستاگرام شما ، در مورد استخدامتان تصمیم می‌گیرند ؟!

این 9 اشتباه مهلک ، قطعا شما را در مصاحبه استخدامی رد می‌کند !

دو هزار و 201 مدیر گفته اند این 7 دسته از افراد را هیچوقت استخدام نخواهند کرد !

جزئیاتی مهم از 21 راز مهم تاثیر گذاری بر روی کارفرماها / کلیک کنید

راهنمای کامل شرکت در جلسه مصاحبه استخدامی ؛ چطور بلافاصله بعد از جلسه مصاحبه با من برای کار تماس گرفته شود ؟ / کلیک کنید

► سه نکته مهم و اساسی در مصاحبه های شغلی کشور
راهکارهایی برای موفقیت در مصاحبه حضوری استخدام ◄

مطالب مرتبط
بنر