این دزد ها را شناسایی کنید/ عکس

سه شنبه ، 26 ارديبهشت 1391 ، 10:16

پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست تا در صورت داشتن اطلاعات از سارقانی که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت طلاجات طلافروشی‌ها می‌کردند آنان را شناسایی و اطلاعات خود را به پلیس آگاهی ارائه دهند.

در پی وقوع سرقت‌های مشابه از طلافروشی‌های سطح شهر تهران که سه سارق خانم به بهانه خرید طلا و جواهرات به مغازه‌های طلافروشی مراجعه و در فرصتی مناسب اقدام به "کش روی طلا و جواهرات" می‌کردند، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت طلا به شیوه کش‌روی، کارآگاهان اداره هفدهم با شناسایی و مراجعه به محل‌های سرقت، اقدام به بازبینی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها و انجام تحقیقات از مالباختگان کردند.

نتایج بدست آمده از تحقیقات و بازبینی دوربین‌های مداربسته بانکی نشان داد که یک دختر جوان حدودا 25 ساله به همراه دو خانم میانسال و به بهانه خرید سرویس طلا، با مراجعه به طلافروشی‌ها شروع به امتحان طلا و جواهرات بویژه سرویس‌های طلا کرده و پس از انجام سرقت و به بهانه اینکه سرویس و یا طلای مورد نظر را پسند نکرده‌اند، از مغازه خارج و صاحبان طلافروشی نیز تنها پس از سرقت و در زمان قرار دادن طلا و جواهرات در داخل ویترین متوجه سرقت طلا و جواهرات توسط آنها می‌شدند.

کارآگاهان اداره هفدهم در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی یکی از سارقان به اسم مهری 40 ساله موفق به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان ورامین شده و در تاریخ 17 تیرماه سال گذشته وی را دستگیر و به اداره هفدهم منتقل کردند.

با دستگیری این متهم، در شرایطی که وی قصد داشت تا منکر هرگونه ارتکاب سرقتی شود اما با وجود تصاویر بدست آمده از متهم در صحنه سرقت از داخل طلافروشی‌ها، به ناچار لب به اعتراف گشود و یک مادر و دختر به اسامی پوران 60 ساله و هما 25 ساله را به عنوان همدستان خود معرفی کرد.

با شناسایی دقیق هویت دو متهم دیگر پرونده، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه این مادر و دختر در شهرستان کرج، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان رفته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که پوران ( مادر ) و هما ( دختر ) پس از اطلاع از دستگیری همدست خود از این شهرستان متواری شده‌اند.


با وقوع سرقت‌های مشابه در برخی از شهرها و استان‌های کشور بویژه در شهرهای بابلسر، مشهد، قم، اصفهان و شاهین شهر، کارآگاهان اداره هفدهم با تجمیع اطلاعات بدست آمده از سرقت‌های انجام شده در این شهرها و با بررسی دقیق تصاویر دوربین‌های مداربسته محل سرقت‌ها اطمینان پیدا کردند که پوران و هما پس از متواری شدن، به صورت دو نفره سرقت‌های خود را این‌بار از طلافروشی‌ سایر شهرهای کشور ادامه داده‌اند‌.

تعدادی از مالباختگان با مراجعه به اداره هفدهم و در خصوص نحوه سرقت طلا و جواهرات، در اظهارات مشابه عنوان داشتند که سرقت‌ها توسط دو خانم انجام شده است.

یکی از مالباختگان در خصوص سرقت بیش از 300 گرم طلا به کارآگاهان گفت: در روز 25 تیر سال 90 دو خانم به مغازه وارد شده و اعلام کردند که قصد خرید طلای زیادی دارند؛ حدوداً 45 دقیقه در داخل مغازه در حال امتحان کردن طلاها بودند که پس از این مدت به بهانه پسند نکردن طلاها از مغازه خارج شدند؛ زمانیکه قصد قرار دادن طلاها در داخل ویترین را داشتم، متوجه شدم که آنها به صورت ماهرانه‌ای یک دسته النگو به ارزش تقریبی 16 میلیون تومان سرقت کرده‌اند.

مالباخته دیگری نیز در اظهارات مشابه به کارآگاهان گفت: در حدود سه ماه پیش و در ساعت 17:30، یک دختر جوان مانتویی به همراه خانم میانسالی به بهانه خرید یک سرویس طلا به ارزش تقریبی 7 میلیون تومان وارد مغازه شده و سرویس‌های طلای مختلفی را از من دریافت کرده تا مشاهده کنند؛ پس از مدتی و به بهانه اینکه هیچ کدام از سرویس‌های طلا را پسند نکرده‌اند از مغازه خارج شده و پس از خروج آنها بود که متوجه سرقت یک سرویس کامل طلا به ارزش تقریبی 5 میلیون و 400 هزار تومان شدم؛ با مراجعه به دوربین مداربسته نصب شده در مغازه متوجه شدم که این دو خانم در فرصت مناسب و به صورت ماهرانه‌ای اقدام به سرقت سرویس فوق کرده‌اند.

کارآگاهان اداره هفدهم با اخذ نیابت قضایی و در تحقیقات انجام شده در سایر شهرها و استان‌های کشور، اطلاع پیدا کردند که این مادر و دختر، حداکثر به مدت یک هفته در یک شهر اقدام به سرقت کرده و پس از این مدت، شهر و استان دیگری را برای سرقت‌ها خود امتحان می‌کنند.

با توجه به بلامکان بودن متهمان، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی گسترده موفق به شناسایی مخفیگاه هما در شهرستان کرج ـ منطقه شاهین ویلا شده و این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس خود قرار داده و سرانجام در روز 20 فروردین سال جاری موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده از صحنه سرقت‌ها، بویژه تصاویر بدست آمده از متهمان در لحظه سرقت و قطعی شدن ارتکاب سرقت از سوی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش چهره هر دو متهم پرونده از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران صادر شده است.

وی ادامه داد: لذا از همه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. همچنین شهروندانی که موفق به شناسایی محل اختفای متهم تحت تعقیب اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شده و اطلاعی از مخفیگاه و یا محل‌های تردد وی دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055390 و 51055391 در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دهند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 5 کاری که افراد موفق، متفاوت انجامشان می دهند
مدیر عامل یاهو سرانجام کناره گیری کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر