سیستم تبلیغات توئیتر چگونه کار می کند؟!

چهارشنبه ، 19 تیر 1392 ، 11:05

شبکه های اجتماعی این روزها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کسانی هستند که به نوعی با اینترنت و فضای وب سر و کار دارند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، کمتر کسی را می توان یافت که با اینترنت آشنا باشد و عضو دست کم یک شبکه اجتماعی نباشد.

از طرفی دیگر کاربران شبکه های اجتماعی برای استفاده از امکانات این پایگاه های اجتماعی هزینه ای به آنها پرداخت نمی کنند و استفاده از این شبکه ها برایشان رایگان تمام می شود.

حق دارید سوال برایتان پیش بیاید که پس شبکه های اجتماعی چگونه از پس هزینه هایشان برمی آیند. پاسخ این سوال ساده است: تبلیغات.

سیستم های عریض و طویل و معظم تبلیغات در اینگونه شبکه هاست که شریان های حیاتی شان را زنده نگه می دارد و حتی روز به روز به مال و منالشان هم اضافه می کند.

در گزارش پیش رو سری زدیم به توئیتر و می خواهیم از سیستم تبلیغات در این شبکه اجتماعی برایتان صحبت کنیم.

توئیتر چیست؟!
آنچنان که گفته شد، توئیتر یک شبکه اجتماعی و وبسایت میکرو بلاگینگ است که به افراد مختلف درسراسر دنیا کمک می کند تا نظرات و دیدگاه هایشان را با سایرین به اشتراک بگذارند و با پدیده هایی ارتباط برقرار کنند که به آنها علاقه دارند.

توئیتر نه تنها به به افراد برای ارتباط با یکدیگر کمک می کند، بلکه فضایی پویا برای به اشتراک گذاری مطالب و اطلاعات مفید را در قالب توئیت های 140 کاراکتری فراهم می کند.

همه افراد امکان خواندن، نوشتن یا به اشتراک گذاشتن توتیت دیگران را دارند و هر نفر می تواند فالوئرهایی را برای خود در این شبکه اجتماعی داشته باشد.

آنچه گفته شد دلایلی قوی برای پیوستن میلیون ها نفر از سراسر جهان به توئیتر است. طبق آخرین آمار هم اکنون 500 میلیون نفر عضو توئیتر هستند و این یعنی از ابزار تبلیغات می توان به بهترین شکل ممکن در این شبکه اجتماعی استفاده کرد.

تبلیغات درتوئتیر به چه شکی است؟!

در آوریل سال 2010 توئیتر برنامه خود برای تبلیغات شرکت ها و کسب و کارها را ارائه کرد که بر اساس آن شرکت ها و سازمان ها می توانند با خرید "توئیت های تبلیغی" خود را در این شبکه اجتماعی تبلیغ کنند.

این توئیت ها در نتایج جستجوی توئیتر به نمایش در می آیند.

تبلیغات توئیتر دارای سه المان تبلیغات قیمت هر کلیک، نمایش و شبکه اجتماعی هستند که همگی 10 کاراکتر یا کمتر از 140 کاراکتر دارند.

توئیتر دارای سه محصول تبلیغاتی است:

1. توتیت های تبلیغی

این نوع تبلیغات، آنچنان که از نامش پیداست، برای پیام های تبلیغاتی استفاده می شود که برجسته شده و برای بسیاری از کاربران به نمایش در می آیند.

توئیت های تبلیغی در تایم لاین توئیتر و همراه با توئیت های کاملا رایگان اعضا به نمایش در می آید.

2. حساب های تبلیغی

این نوع تبلیغات براساس فالوئرها و آنچه آنها پیگیری می کنند و نیز نتایج جستجو در توئیتر هستند و در واقع تخصصی تر به موضوع نگاه شده است. اکانت های توئیتر می توانند آنها را در این برنامه تبلیغی توئیتر بگنجانند.

این نوع تبلیغات در توئیتر بیشتر نشان داده می شود که کمک می کند تا تعداد بیشتری آن را بازدید کنند.

3. روندهای تبلیغاتی

روندهای تبلیغاتی، همان نماد پیشوندی هشتگ هستند که یکی از تگ های ابرداده ها محسوب می شود و مخاطب را به مسیر خاص هدایت می کند.

این نوع تبلیغات در کنار توئیت های کاربران دیده می شود.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► موفق ها/ ناصر داوود خلیلی
امسال از افطاری دادن خبری نیست! ◄

مطالب مرتبط
بنر