پيشنهاد دولت پرداخت يارانه 40 تا 70 هزار توماني است

پنجشنبه ، 30 آبان 1387 ، 12:12

سخنگوي طرح تحول اقتصادي دولت پرداخت يارانه نقدي 40 تا 70 هزار توماني را رقم پيشنهادي دولت عنوان کرد.
 محمد رضا فرزين با اشاره به نظر رئيس جمهوري در خصوص پرداخت يارانه نقدي بين 40 تا 70 هزار تومان گفت: اين رقم در جلسات نيز مطرح شده و همين ميزان، رقم پيشنهادي دولت خواهد بود.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي تاکيد کرد: البته براي تعيين اين رقم بايد بين مجلس و دولت توافقي صورت گيرد. برهمين اساس، اين رقم در لايحه هدفمندکردن يارانه ها نيامده است. وي به تقسيم بندي 10 دهک جامعه به سه خوشه اشاره و تصريح کرد: در مرحله اول پرداخت يارانه هاي نقدي، به خوشه اول رقمي تعلق نخواهد گرفت و تنها به دو خوشه اول و دوم يارانه نقدي پرداخت خواهد شد.
به گفته فرزين ميزان تعيين يارانه هاي نقدي و اينکه به چه دهکهايي چه مبلغي پرداخت خواهد شد، بستگي به مناطق شهري و روستايي، مناطق جغرافيايي، قرار گرفتن هر يک از افراد در دهکها و غيره دارد که البته ضرايبي نيز دراين خصوص در نظر گفته خواهد شد.
وي در پاسخ به انتقاداتي که نسبت به واريز مبلغ نقدي يارانه ها به حساب سرپرست خانوار مي شود و اينکه چگونه مشخص خواهد شد که آيا اين فرد داراي صلاحيت براي واريز مبلغ يارانه نقدي خانوار به حساب وي است؟ گفت: وزارت رفاه و تامين اجتماعي اين مسائل را به طور کامل بررسي مي کند و در اين زمينه کميته امداد امام خميني (ره) نيز با آنها همکاري خواهد داشت.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي ادامه داد: مباحث اجرايي در اين طرح به طور کامل در نظر گرفته شده و در بسته هاي اجرايي به اين نکات کاملا توجه شده است.

منبع: روزنامه مردم سالاری

► تنها مراوده بانكي بين ايران و عربستان زائركارت پارسيان است
پاسخ احمدي نژاد به مخالفان توزيع مستقيم يارانه ها ◄

مطالب مرتبط
بنر