قدرت نامحدود اعتماد به نفس

سه شنبه ، 1 دی 1394 ، 14:56

هرچقدر هم که مهارت های زیادی داشته باشید بدون اعتماد به نفس انسان ضعیفی جلوه می کنید.

 

«از لحظه ای که برا مصاحبه دعوت شدم تا به الان یه خواب درست حسابی نداشتم»، «موقع مصاحبه اصلا نمیدونستم دارم چی میگم»، «شرکتشون خیلی معتبره من از پسش بر نمیام» جمله های این چنینی را زیاد از زبان کارجوها شنیده ایم. این در حالی است که از هر کدام از همین کارجوها بپرسیم داشتن اعتماد به نفس در مصاحبه چه کمکی به شما می کند  بلافاصله پاسخ می دهند: «اعتماد به نفس باعث میشه مصاحبه بهتری داشته باشیم، سر حقوق کوتاه نیایم و مسولیت های بیشتری بهمون بدن»، بله، کارجوها از این مسائل باخبرند، با این وجود به همین روندشان ادامه می دهند. متاسفانه باید بگوییم هرچقدر هم که مهارت های زیادی داشته باشید بدون اعتماد به نفس انسان ضعیفی جلوه می کنید. حس تزلزل و ناامنی باعث می شود موقعیت شغلی های زیادی را از دست بدهید،  در این مقاله چند روش برای تقویت اعتماد به نفس برایتان می گوییم، بالاخره باید از یک جایی شروع کرد، پس برای خاطر خودتان قدمی بردارید، فراموش نکنید اعتماد به نفس یک شبه در شما پدیدار نمی شود، برای هر نکته ای بارها و بارها تمرین کنید.

1- تمام افکار منفی درباره خودتان را دور بیندازید. از غر زدن درباره خودتان دست بکشید، «من تنبلم، هیچکاری بلد نیستم، نمیتونم اینکارو بکنم، اون خیلی از من بهتره» را  از جملاتتان حذف کنید، به جای این ها از توانایی هایتان تعریف کنید، «من صبح ها زود بیدار میشم، من تایپ ده انگشتی بلدم، من میتونم انگلیسی حرف بزنم».

2- با شکست هایتان کنار بیایید، مثلا اگر در شرکتی که دوست داشتید پذیرفته نشدید زندگی خودتان را تحت تاثیر این رد شدن قرار ندهید. قرار نیست یک مصاحبه شغلی به مسئله مرگ و زندگی شما تبدیل شود. ما به قطع و یقین میدانیم که رد شدن مصاحبه شغلی به دو جین دلیل مختلف صورت گرفته است، پس این مسئله را شخصی نکنید، شما هیچ عیبی نداشته اید بلکه برای آن شغل مناسب نبوده اید.

3- وقتی مانعی جلوی راهتان می بینید به جای چه کنم و چه کنم مانع را بردارید. مثلا اگر به نظرتان رزومه جالبی ننوشته اید به جای ناراحتی و ترس از مسخره شدن دست به کار شوید و به بهترین شیوه آن را بنویسید.

4- درباره دنبال کار گشتن نگران نباشید، همین نگرانی به استرس روز مصاحبه ختم می شود. از همین الان که دانشجویید برای بعد از فارغ التحصیلی نگران باشید هم این دوران را از دست خواهید داد هم شغل آینده را. با گذشت زمان پیش بروید و از لحظات الانتان لذت ببرید.

هر چهار مورد به ظاهر ساده می آیند اما در واقعیت تعداد خیلی کمی از افراد می توانند اعتماد به نفس را در خود تقویت کنند.

 

بانکی: سمیرا همتی

 

 

► معضل شب نخوابی و کار کردن با چشم بسته
۶ نکته برای بالا بردن بهره وری روزانه ◄

مطالب مرتبط
بنر