چرا افراد شوخ طبع بهتر از بقیه مصاحبه می کنند

پنجشنبه ، 3 دی 1394 ، 12:16

مدیر کارمندی می خواهد که در درجه اول انسانیت و بعد صلاحیت  داشته باشد، حس شوخ طبعی هم  روند پذیرفته شدنتان را سریع تر می کند.

 

افرادی که ما با عنوان «آدم شوخ» از آنها یاد می کنیم به مراتب از افرادی «جدی» در مصاحبه ها و در زمان کار محبوب تر هستند. اگر نظر مدیران شرکت های بزرگ را بپرسید به شما می گویند که هیچ چیزی در محل کار بهتر از داشتن کارمندی شایسته و شوخ طبع نیست.

بیایید اینطور در نظر بگیریم که همین دعوتِ برای مصاحبه به معنای شایستگی شما برای انجام آن کار است، خب بعدش چه؟ چطور می خواهید خودتان را از دیگر کارجویانی که شایسته هستند متمایز کنید؟ شوخ طبعی کار سختی است اما بیکار بودن سخت تر است. شما با رعایت چند تا نکته زیرکانه می توانید متفاوت جلوه کنید، ما این نکات را برای تان می گوییم، درست عمل کردنش با شما.

 

ممنونم که منو دوست دارید!

بر اساس یک تحقیق در دانشگاه نبراسکا، افراد خودشیفته به مراتب بهتر از افراد متواضع در مصاحبه ها عمل می کنند. خودشیفته ها خودشان را بسیار دست بالا می گیرند و به نظرشان برای هر کاری بهترین هستند و هیچکس بهتر از آنها نمی تواند آن کار را انجام دهد. اشتباه نکنید، قصدمان این نیست که خودشیفتگی را رواج دهیم یا کار آنها را تایید کنیم، غرض این است که نشان دهیم اعتماد بنفس چقدر می تواند در یک  مصاحبه شما را جلو ببیندازد. حالا با همین دید به حس شوخ طبعی نگاه کنید. شوخ طبعی هم نشانه ای از اعتماد به نفس فرد است. یک داستان طنزآمیز یا اجازه دهید راحت تر بگوییم یک «جوکِ» مناسب نشان می دهد که شما به اندازه کافی باهوش هستید که موضوع بحث را فهمیده اید و برا اساسش جوک می گویید، در پیش بردن بحث ها رندی خاصی دارید و اینکه هوش اجتماعی تان به اندازه ای هست که بفهمید دیگران از چه موضوعی خوششان می آید.

 

«یه روز یه اصفهانی، یه شیرازی و یه رشتی میرن سینما»

شوخ طبعی هیچ قانونی ندارد، اما مصاحبه چرا. شوخ طبعی زمانی خطرناک می شود که توجه نکنیم کجاییم و چه میگوییم. مراقب باشید که موضوعات جنجالی را دست مایه طنزتان قرار ندهید. نه مذهبی، نه سیاسی و نه قومیتی. شعار نیست، این موضوع ها حساسیت بالایی دارند.

 

«حالا اینجاشو گوش بده»

همه خندیدن را دوست دارند اما قبل از اینکه مصاحبه کننده را بخندانید به این فکر کنید که چرا در این جایگاه نشسته اید؟ مدیر کارمندی می خواهد که در درجه اول انسانیت و بعد صلاحیت  داشته باشد، حس شوخ طبعی هم  روند پذیرفته شدنتان را سریع تر می کند. پس در نظر داشته باشید که زیاده روی در طنز شما را غیرحرفه ای نشان می دهد.

 

بانکی: سمیرا همتی

 

 

► چرا کارفرما شویم؟
زندگی خصوصی در محل کار ◄

مطالب مرتبط
بنر